Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Hur får vi folk som köpt 15 000 poäng med Space Marines att köpa mer Space Marines?
-
Elevatorlake
https://www.reddit.com/r/Warhammer/comm ... l_weapons/
Där fanns det vad som ser ut som bild på newmarines med plasmor.
Där fanns det vad som ser ut som bild på newmarines med plasmor.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
-
CovenantGuardian
Assault från reserves! Detta är stort för melee.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Ja, det är en grym förmåga för många enheter. Dock gillar jag inte att dom tagit bort vanliga reserver då detta var en stor del av det taktiska spelet.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Sjukt bra ändring. Helt absurt att den var borttagen i 6th. Helt ok att komma in från reserves och spränga bort motståndaren (se Tau/eldar/drop pods) men nåde den som chargar med sina genestealers från outflank...CovenantGuardian skrev:Assault från reserves! Detta är stort för melee.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Gonka Koff
Håller helt med, det var en obegriplig restriktion. Att centar i pod är ok men inte charge från outflank är ett mysterium. Men, problemet verkar snart vara löst.Flogger skrev:Sjukt bra ändring. Helt absurt att den var borttagen i 6th. Helt ok att komma in från reserves och spränga bort motståndaren (se Tau/eldar/drop pods) men nåde den som chargar med sina genestealers från outflank...CovenantGuardian skrev:Assault från reserves! Detta är stort för melee.
Hmm, jag håller på att klistra ihop en dread med plasmacannon. Känner på mig att det kommer bli en het enhet. Vad tror ni? Return of Håkan pattern dreadnought?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Att ta bort de olika sidornas betydelse på fordonen var ju BAJSTRÅKIGT ärlig talat.
Men de fajtas ju i närstrid nu. Kanske wrecking ball blir användbar på Ork Trukks? Yay!
Jag pratar inte om huruvida nån enhet hit eller dit blir mer eller mindre användbar. Jag talar om att en stor del av taktiken i spelet försvinner när de förenklar reglerna för mycket.
-
Flygmaskin
Beroende på hur snabba vissa fordon blir så kommer detta med att fordon kan chargea kanske bli rätt hemskt.
Det hade varit bra att veta om man får disembarka när man går ut ur cc med ett fordon.
Om man får gå ur en bil när bilen går ut ur närstrid kan det bli RÄTT ruggiga kombos man kan dra fram ur röven.
Annibarge hade 12 i move. Jag kan gissa att fordon som DE raiders, serpents, ork trukks osv har rätt så mycket över det.
Om jag höftar till med 18" på en Raider så kan vi se listor med 6 båtar som chargear in i cc turn 1 in i närstrider de antagligen inte gör något i. Turn 2 går man ut ur striden (om motståndaren inte redan gjort det) och släpper ut en skön mix av incubis och wychar som sedan assaultar.
Bra grej? Det återstår att se.
MEN, en grej som definitivt är en bra grej är att mina 47 aPA kan skjuta på 47 olika mål.
Det hade varit bra att veta om man får disembarka när man går ut ur cc med ett fordon.
Om man får gå ur en bil när bilen går ut ur närstrid kan det bli RÄTT ruggiga kombos man kan dra fram ur röven.
Annibarge hade 12 i move. Jag kan gissa att fordon som DE raiders, serpents, ork trukks osv har rätt så mycket över det.
Om jag höftar till med 18" på en Raider så kan vi se listor med 6 båtar som chargear in i cc turn 1 in i närstrider de antagligen inte gör något i. Turn 2 går man ut ur striden (om motståndaren inte redan gjort det) och släpper ut en skön mix av incubis och wychar som sedan assaultar.
Bra grej? Det återstår att se.
MEN, en grej som definitivt är en bra grej är att mina 47 aPA kan skjuta på 47 olika mål.
Människomat, till exempel spannmål.