Det är det absolut, men det är inte i närheten av en fistRasmus skrev:Det är jag som är virrig som tusan. Poängen kvarstår nog i alla fall, Axes är bättre än sword om du har I 3, str 3.DHettNeck skrev:Axe ger väl bara +1str? Så dom borde landa på str4 inte str6
VI
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: VI
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Jag hade pdf'en redan lördag natt 
Fast nu sitter jag på boken, så mycket härligare att läsa då vissa sidor i pdf'en var suddiga
Fast nu sitter jag på boken, så mycket härligare att läsa då vissa sidor i pdf'en var suddiga
Har fortfarande inte fått min bok.. Att vara pirat är bara mer o mer gynnsamt.
-
Claimh_Solais
Kommer väl i nya starterboxenGustav skrev:Bättre med pdf oavsett (fast om man spelar endast om man har läsplatta) eftersom man kan söka. Själv väntar jag med att handla bok tills de säljer en liten och smidig en.
(ska köpa båda så antar att jag kan "unna mig" en pdf nu
-
Johannesson
Alla fordon har ju blivit snabbare. En vanlig Rhino får ju köra 12" och sen flat-out ytterligare 6", osv. Men ja, Eldar jetbikes är grymt snabba numera.
Visst förstår jag det rätt som att ett lyckat Force slag kan döda en hel hög med fler-wounds-figurer med instant death? Säg att man slåss mot nobz eller paladiner och/eller ICs. Säg att enheten ska ta 3 unsaved wounds från ett Force vapen som lyckas med sitt test. Då dör väl 3 hela modeller numera, eller hur?
Visst förstår jag det rätt som att ett lyckat Force slag kan döda en hel hög med fler-wounds-figurer med instant death? Säg att man slåss mot nobz eller paladiner och/eller ICs. Säg att enheten ska ta 3 unsaved wounds från ett Force vapen som lyckas med sitt test. Då dör väl 3 hela modeller numera, eller hur?
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
VI
Dvs alla force weapons funkar som gks force weapons gjorde i 5e. Alla wounds är instantkill. Eller ?
- guildmaster
- Kontakt:
Eldar jetbikes kan väl röra sig 12+36+2D6. De sista i sitt specialmove i assaultfasen.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!