MiniMajs skrev:Klart att de gamla marinesen kommer fasas ut.
Menar du att du tror att alla kommer bytas ut? Bara MK7? De nya, gamla MK4 och MK3 och Deathwatch gubbarna? Ny skala på Marines? Nya fordon, Terminators och Walkers?
Jag tror de kommer spotta ur sig mer av allt och ha kvar de äldre länge än. Kaka och russin.
De har ju spottat ur sig Khorne-grejer till AoS och hur svårt hade det varit att parallellköra Khorne-grejer till 40K, ex. nya Khorne Berzerkers? (Ja, jag vet att vi fick Kharn och blodtörstaren...)
Hoppas på ännu mer Horus Heresy modeller och Dread-pod i plast. Kul bitz och vettiga Astra/Tempestus-regler.
Ett uppslag är ju att 40k blir de nya, bättre marines och att de små lever kvar i 30k?
I 40k tror jag också att gamla marines kommer fasas ut. Inte genom att de inte får några regler längre utan genom att fluff och nya släpp flyttas till de nya så att de gamla finns kvar men successivt försvinner ut ur rampljuset.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Jag tror att gw inte kommer släppa en enda lilleputtmarine till och på sikt kommer de heller inte få regler när nya codexar släpps. Anledningen till att boltern blev ap0 var förmodligen för att de inte är standardmarinen längre. Jag tror alla fordon kommer ersättas tids nog. Jag tror också att övriga fraktioners kommande figurer kommer ha den nya skalan. Där lär det dock lösas med att de släpper nya enheter i takt med att gamla fasas ut. Det kommer dock ta åratal. Vi lär också se nya namn på en del fraktioner.
Vet inte om det finns någon annan stans, men det verkar ju som att de nya marinerna inte har några vapenval. Detta gör att deras output och flexibilitet är tokigt under vanliga mariner.
Jag gillar de nya, sjukt snygga! Deras pikadulver känns också riktigt kickass, men om de hamnar upp mot 25p känns det rätt meh...
Håller helt med Flogger. Tokigt sugen på en marinlista med bara nya dockor!
Flygmaskin skrev:Vet inte om det finns någon annan stans, men det verkar ju som att de nya marinerna inte har några vapenval. Detta gör att deras output och flexibilitet är tokigt under vanliga mariner.
Jag gillar de nya, sjukt snygga! Deras pikadulver känns också riktigt kickass, men om de hamnar upp mot 25p känns det rätt meh...
Vi har ju bara sett en enhet hittills, typ tactical men som du säger med färre val. Lär ju komma motsvarigheter till assault och devastator också i samband med releasen. I början kommer de säkert ha mer begränsade val än gamla marines för att inte göra det så uppenbart att de ska ersättas genom att låta de ha en roll att spela ett tag till. Sedan kommer de garanterat få samma valmöjligheter så man inte saknar gamla marines längre.
Första gången jag såg modellerna var jag inte så imponerad men ju mer jag tittar på bilderna desto mer gillar jag modellerna. Nu ser jag verkligen fram emot att lägga vantarna på marines 2.0. Jag tror framförallt assaultvarianten med jump packs kommer bli grymma!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Någon postade bilder på dakka på ny-Marines med Plasmagun, så någon sorts vapenval kommer de nog ha. Troligtvis blir det som Stormcasts med olika namn på squads med olika vapen. Skulle inte förvåna mig om vi får se squads där alla har plasma eller melta.
Jag blev glad när den vanliga boltern inte hade någon save modifier, kul att få rulla ett 6+ save för mina boyz i alla fall, men det varade ju inte speciellt länge...
Flygmaskin skrev:Vet inte om det finns någon annan stans, men det verkar ju som att de nya marinerna inte har några vapenval. Detta gör att deras output och flexibilitet är tokigt under vanliga mariner.
Dom har inte assault eller heavy. Men dom kan ha plasma guns / grav guns , power fists etc.
Dom har inte assault eller heavy. Men dom kan ha plasma guns / grav guns , power fists etc.
Jaha! Det hade jag helt missar.
Mm, ska bli intressant att se de nya ass/dev osv...