Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Om man läser FAQ:en till "släppet" så framgår det ganska tydligt att de är ett komplement till nuvarande SM arméer.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
-
Elevatorlake
Jo men vad ska gw skriva? Tänk dig vilket nerdrage det skulle bli om de skrev att gamla marines ska fasas ut och ersättas av de här. Jag tror det skulle mätas i megaton...Yabob skrev:Om man läser FAQ:en till "släppet" så framgår det ganska tydligt att de är ett komplement till nuvarande SM arméer.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
- Spell Familiar
Vilken tur att de släpper nya super marines till alla SM-spelare. De stackarna behöver som alltid något extra mysigt...
Skämt åsido, tror inte detta kommer vara särskilt revolutionerande. Tror de kommer motsvara cult-marines i vanlighet på brädet. Inte krångligare än att de nya reglerna gör Zerks överlyckliga.
Skämt åsido, tror inte detta kommer vara särskilt revolutionerande. Tror de kommer motsvara cult-marines i vanlighet på brädet. Inte krångligare än att de nya reglerna gör Zerks överlyckliga.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."
Att ljuga om det fungerar nog inte direkt bättre.Elevatorlake skrev:Jo men vad ska gw skriva? Tänk dig vilket nerdrage det skulle bli om de skrev att gamla marines ska fasas ut och ersättas av de här. Jag tror det skulle mätas i megaton...Yabob skrev:Om man läser FAQ:en till "släppet" så framgår det ganska tydligt att de är ett komplement till nuvarande SM arméer.
In order news. Då var det dags att bygga om sina Crisis Suits igen. Skjuta med tre vapen och lämna närstrid och skjut normalt rundan efter it is.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
-
Elevatorlake
I det här fallet tror jag det, förneka det till en början och låt det växa fram. Space marine 2.0 låter ju onekligen mer som en space marine ska vara enligt fluffet så publiken kommer nog att acceptera det tillslut om vi får lite tid på oss.
Jag tycker nog ändå gw ljög rätt hårt när de i början gick ut och sa att 8:e inte alls skulle bli som aos. Jag tycker att 8:e, inom rinliga gränser, är så mycket aos som det kan bli. Missförstå mig rätt, jag tycker 8:e verkar hur roligt som helst och precis vad 40k behöver (dvs bli mer som aos) men jag tror gw var väl medvetna om att kundbasen skulle ha lättare att acceptera de faktiska regeländringarna än det mentala hindret och alla associationer kring att 40k skulle ersättas av aos in space
Jag tycker nog ändå gw ljög rätt hårt när de i början gick ut och sa att 8:e inte alls skulle bli som aos. Jag tycker att 8:e, inom rinliga gränser, är så mycket aos som det kan bli. Missförstå mig rätt, jag tycker 8:e verkar hur roligt som helst och precis vad 40k behöver (dvs bli mer som aos) men jag tror gw var väl medvetna om att kundbasen skulle ha lättare att acceptera de faktiska regeländringarna än det mentala hindret och alla associationer kring att 40k skulle ersättas av aos in space
Yabob skrev:Att ljuga om det fungerar nog inte direkt bättre.Elevatorlake skrev:Jo men vad ska gw skriva? Tänk dig vilket nerdrage det skulle bli om de skrev att gamla marines ska fasas ut och ersättas av de här. Jag tror det skulle mätas i megaton...Yabob skrev:Om man läser FAQ:en till "släppet" så framgår det ganska tydligt att de är ett komplement till nuvarande SM arméer.![]()
In order news. Då var det dags att bygga om sina Crisis Suits igen. Skjuta med tre vapen och lämna närstrid och skjut normalt rundan efter it is.
-
Elevatorlake
GW har släppt deras datasheet
https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-4/
För att vara gw tycker jag ändå att statsen är ganska återhållsamma jämfört med en vanlig marine. Ett extra wound, en extra attack, 6" längre range på deras skjutvapen och -1 i rend är väl allt? Sedan beror det ju naturligtvis på hur mycket poäng de kostar...
För att vara gw tycker jag ändå att statsen är ganska återhållsamma jämfört med en vanlig marine. Ett extra wound, en extra attack, 6" längre range på deras skjutvapen och -1 i rend är väl allt? Sedan beror det ju naturligtvis på hur mycket poäng de kostar...
-
CovenantGuardian
Frågan är vad är rimligt? En tactical marine kostar 13p i nästa edition.Elevatorlake skrev:GW har släppt deras datasheet
Om man splittar poäng kostnaden i två delar, defensiv(6,5p) och offensiv(6,5p). Defensivt har dom dubbelt så många wounds, men dom är också känsliga mot fler wounds vapen. Hur mycket fler wounds vapen kommer riktas mot dom, svårt att säga beroende på många faktorer men säg 30% för att vara generös, leder till 70% bättre defensiv.
Offensivt gör deras bolters 33% mer skada i strid mot andra vanliga marine bolters, och kan skjuta 6tum tidigare säg 40% overall. Deras melee förmåga är betydligt bättre med både extra attack och pistol, 200% bättre. Deras roll kommer nog vara mer offensiv/Rhino rush aktig än vanliga svensson marines. Medel ger 120% bättre.
Offensivt och defensivt ger detta 25p rundat ner totalt för en primaris marine, 1 poäng under dubbla kostnaden. Ska bli intressant och se vad kostnaden verkligen blir, tror den hamnar mellan 25p och 20p. Under 20p är ett skämt.
Klart att de gamla marinesen kommer fasas ut. 
Allt gammalt kommer fasas ut, det är bara en tidsfråga. Det är ju GW liksom..... 
That besides, hoppas verkligen det blir bra det här, känns som sista halmstrået.....
That besides, hoppas verkligen det blir bra det här, känns som sista halmstrået.....
Menar du att du tror att alla kommer bytas ut? Bara MK7? De nya, gamla MK4 och MK3 och Deathwatch gubbarna? Ny skala på Marines? Nya fordon, Terminators och Walkers?MiniMajs skrev:Klart att de gamla marinesen kommer fasas ut.
Jag tror de kommer spotta ur sig mer av allt och ha kvar de äldre länge än. Kaka och russin.
De har ju spottat ur sig Khorne-grejer till AoS och hur svårt hade det varit att parallellköra Khorne-grejer till 40K, ex. nya Khorne Berzerkers? (Ja, jag vet att vi fick Kharn och blodtörstaren...)
Hoppas på ännu mer Horus Heresy modeller och Dread-pod i plast. Kul bitz och vettiga Astra/Tempestus-regler.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.