Titan legions

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Titan legions

Inlägg av Ismeno »

MiniMajs skrev:
Ismeno skrev:
MiniMajs skrev:Ja, din ilska mot det nya spelet har framgått med all tydlighet. Min replik var helt enkelt ett lättsamt svar på när du slutade komma med sakliga ståndpunkter till spelet och istället började med dryga kommentarer kring min person. ;)
Jag tycker att beslutet att byta skala är dåligt. DU agerar som om jag kallat din mamma för sprutluder.
Varför kan du bara inte köpa det faktum att många gamla Epic-fan tycker bytet av skala är korkat?
Om du tycker man agerar som att man blivit jättestött om man skriver "så kan man skriva om argumenten tryter. :)" ja du då vet jag inte hur du reagerar när någon blir upprörd.
Varför kan inte DU bara köpa det faktum att de bytt skala helt enkelt? Ingen mängd gnällande på diverse forum kommer ändra på det faktumet. ;)
Det här är bara löjligt, vill du fortsätta diskussionen kan du la skicka ett pm.

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: Titan legions

Inlägg av MiniMajs »

Jag står över. :)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Titan legions

Inlägg av Flogger »

Ismeno skrev:
NilssonHarHund skrev:Av nyfikenhet på småskalespel, var både warmaster och Epic 6mm, eller var de olika?
Warmaster var större, typ 10mm kanske?
Stämmer bra. DÄR har vi ett bra spel!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Titan legions

Inlägg av Excessus »

MiniMajs skrev:Jag står över. :)
Good for you! Känns det bättre nu när du har sagt det?


Ge dig själv en klapp på axeln vetja, det har du förtjänat! :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: Titan legions

Inlägg av MiniMajs »

Excessus skrev:
MiniMajs skrev:Jag står över. :)
Good for you! Känns det bättre nu när du har sagt det?


Ge dig själv en klapp på axeln vetja, det har du förtjänat! :)
Vad yrar du om?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Titan legions

Inlägg av Nurgle »

Vad är skillnaden spelmässigt med gamla Epic jämfört med 40k? Vad var det som var roligare än en "vanlig" 40k-match?

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: Titan legions

Inlägg av MiniMajs »

Nurgle skrev:Vad är skillnaden spelmässigt med gamla Epic jämfört med 40k? Vad var det som var roligare än en "vanlig" 40k-match?
Ett helt annat spel med helt andra regler och mycket större slag. Om det är roligare eller ej är upp till den enskilda spelaren. :) mycket tanks och titaner osv.

Ausir
Inlägg: 1
Blev medlem: 03 apr 2016, 15:30

Re: Titan legions

Inlägg av Ausir »

Nurgle skrev:Vad är skillnaden spelmässigt med gamla Epic jämfört med 40k? Vad var det som var roligare än en "vanlig" 40k-match?
Otroligt "roligt" tyckte mina motståndare när jag poppade upp mina Eldar jetbikes från bakom höghus och dakka dakka, sen ner i skydd igen. Eller när jag swarmade en Imperator Titan med två kompani jetbikes, och varje extra gubbe i närstrid gav +1 i attack. Helt obalanserat.



(Jag har inte hundra koll på hur reglerna funkade, det är 25 år sedan, eller mer.)

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Titan legions

Inlägg av NilssonHarHund »

Låter som en vanlig 40k-match involverande tau och/eller eldar de senaste 4 regelutgåvorna :p

Jag hörde dock att det var lite mer dynamiskt än you-go-i-go och en massa suppressing fire som hade intressanta effekter utan att nödvändigtvis döda enheter, som i necromunda och battlefleet gothic.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Titan legions

Inlägg av Ismeno »

NilssonHarHund skrev:Låter som en vanlig 40k-match involverande tau och/eller eldar de senaste 4 regelutgåvorna :p

Jag hörde dock att det var lite mer dynamiskt än you-go-i-go och en massa suppressing fire som hade intressanta effekter utan att nödvändigtvis döda enheter, som i necromunda och battlefleet gothic.
:D
Jo, det är ofta trångt på 40K-borden numer.....
Ja, man turades om att aktivera enheter och "blast markers" fick man på beskjutna enheter, som gjorde det svårare att aktivera dessa. EA, den senaste regelboken, var mycket uppstyrt och slimmad jämfört med tidigare versioner.
På det stora hela ett mycket trevligt, rappt och intressant spel med fokus på taktik.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar