Hade det inte varit för DE faqn hade det iaf inte varit något snack om saken, men iom den kanske det finns något predjukat som kan tolkas om så att det gäller även för dessa missiler.
Codex Grey Knights
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Codex Grey Knights
Vi får nog vara ense om inte vara oense
Förhoppningsvis löser sig frågan iom första FAQn. Dock är jag lite mer inne på min linje med tanke på att dom har varit tydliga på templaten ser ger I-test eller dör, den kan inte singla modeller medans jaws kan. Hade dom velat att missilerna inte skulle kunna träffa psykers i enheter tror jag att dom hade förtydligat det.
Hade det inte varit för DE faqn hade det iaf inte varit något snack om saken, men iom den kanske det finns något predjukat som kan tolkas om så att det gäller även för dessa missiler.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
De har faktiskt styrt upp det åtminstone lite lite, så det är bara tre Warriors i varje grupp som får ha specialvapen, men fortfarande för 10p styck (plus de 4p som Warriorn kostar).
det är inet så att blasten bara skadar psykers om det är så att den råkar träffa dem? men att man trots allt får allokera ut wounds som vanligt?
skriver utan att sätta mig in i det mer än att läsa det ni sagt =)
skriver utan att sätta mig in i det mer än att läsa det ni sagt =)
- black templars @ time of ending -
som sagt var 11 st acoyter med bolters och en apa -> 90 poäng
Jag tror det är en vinnande kombo. Fan va gött om man slår rending. Men bara 36" range på bolters är fint.
Jag tror det är en vinnande kombo. Fan va gött om man slår rending. Men bara 36" range på bolters är fint.
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
"Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. From now on, all those with shaved heads: "Space Monkeys"." / Fight Club
- black templars @ time of ending -
-
Bengtsson den yngre
Det tradiga är att det ballaste i codexen (Cortez) också är det mest brutna. Där har fanimig kompmallsskaparna något att bita i.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Henchmen
-5 per model in unit
Problem solved!
-5 per model in unit
Problem solved!
Sitter och är lite smått fascinerad över hus prisvärd Coteaz är...
För 100 ynka poäng får man en inquisitor med:
Wargear
-Psychic Level 2, Hammerhand, Sanctuary och Dark Excommunication
-En mastercraftad Nemesis Daemonhammer (Så hans str 3 blir str 10 med dubbla hammerhand).
-Artificer armor
-En örn som funkar som en Storm bolter med AP - och assault D6.
Specialregler
-Förmågan att skjuta sönder allting som kommer från reserv inom 12 tum från han. Gamla mystic-reglerna på crack.
-Henchemens till troops! (Beroende på armé...en ability som i mina ögon är värd en hel jävla del).
-Sänker chansen att motståndaren seizar från 1/6 till 1/36.
-Dubblar chansen att man själv seizar
En vanlig Ordo Mallues inquisitor med Daemonhammer (Utan Mastercraft), Psychic level 1 (Hammerhand), och Power armor kostar 78p! Och får då inga av specialreglerna som Coteaz har, bara stubborn. Enda fördelen är förmågan att ta några andra vapenval, typ combi-melta.
För 100 ynka poäng får man en inquisitor med:
Wargear
-Psychic Level 2, Hammerhand, Sanctuary och Dark Excommunication
-En mastercraftad Nemesis Daemonhammer (Så hans str 3 blir str 10 med dubbla hammerhand).
-Artificer armor
-En örn som funkar som en Storm bolter med AP - och assault D6.
Specialregler
-Förmågan att skjuta sönder allting som kommer från reserv inom 12 tum från han. Gamla mystic-reglerna på crack.
-Henchemens till troops! (Beroende på armé...en ability som i mina ögon är värd en hel jävla del).
-Sänker chansen att motståndaren seizar från 1/6 till 1/36.
-Dubblar chansen att man själv seizar
En vanlig Ordo Mallues inquisitor med Daemonhammer (Utan Mastercraft), Psychic level 1 (Hammerhand), och Power armor kostar 78p! Och får då inga av specialreglerna som Coteaz har, bara stubborn. Enda fördelen är förmågan att ta några andra vapenval, typ combi-melta.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Känns så skumt att GW som i mina ögon hittills har försökt att göra de nya codexarna hyfsat balanserade
men dom verkar ha gått lite överbord med vissa enheter/poängkostnader i detta fallet.
Men det återstår väll att se hur farliga dom egentligen är...
men dom verkar ha gått lite överbord med vissa enheter/poängkostnader i detta fallet.
Men det återstår väll att se hur farliga dom egentligen är...
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Han ökar faktiskt bara chansen till sieze från 6/36 -> 11/36
.
Jag skulle säga att Cortaz endast är värd att ta om man bygger en lista runt honom, annars vill jag hellre ha Grandmaster + Librarian eller en billig Inkvisitor.
Jag skulle säga att Cortaz endast är värd att ta om man bygger en lista runt honom, annars vill jag hellre ha Grandmaster + Librarian eller en billig Inkvisitor.
Alexander Merinen