TEAM JACOB!!!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: TEAM JACOB!!!

Inlägg av Katarsis »

10p mer än en DC Dread för samma sak + It will not die och 1 attack samt rampage istället för extraattacker för varje dödad gubbe. Ap2 är i och för sig sjukt najs, men folk spelar ju inte med DC Dreads så jag ser nog inget problem här.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Visst blir det för övrigt så att hans furious charge är värdelös utan en Errata? (Som GW ju varit så bra på senaste åren...)

Hans klor har str 7 som en del av vapnet, inte +1 str. Furious charge gör alltså bara nytta om han förlorar båda sina armar och får charga med sista hullpointen kvar?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Som vanligt passar C:SW chaos bra...nu har de tillochmed galna, blodtörstiga dreads...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Rasmus skrev:Visst blir det för övrigt så att hans furious charge är värdelös utan en Errata? (Som GW ju varit så bra på senaste åren...)

Hans klor har str 7 som en del av vapnet, inte +1 str. Furious charge gör alltså bara nytta om han förlorar båda sina armar och får charga med sista hullpointen kvar?
Precis så funkar reglerna just nu ja, GW gör det igen ;)

När det kommer till prisvärdheten så kanske det på papperet känns prisvärt jämfört med andra dreads, men närstridsdreads är så sjukt kassa så den är nog snarare överprisad.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Rasmus skrev:Furious charge gör alltså bara nytta om han förlorar båda sina armar och får charga med sista hullpointen kvar?
Äh, va inte så pessimistisk. Han kan ju ha It will not die:at tillbaka upp till tre Hull points :D
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

SnuffyN

Inlägg av SnuffyN »

Katarsis skrev:10p mer än en DC Dread för samma sak + It will not die och 1 attack samt rampage istället för extraattacker för varje dödad gubbe. Ap2 är i och för sig sjukt najs, men folk spelar ju inte med DC Dreads så jag ser nog inget problem här.
Dc Dreads har inte ap2 som denna har. Om inte det har ändrats i 7ea?

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Nu är alla Codex uppe på preorder på GWs sida. 1800kr för värstingversionen. Frågan är om det är värt så mycket pengar
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Bundet i ulvhud, skrivet i vers
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nya Logan

Bild

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Åh, bjällerklang, logan susar fram.
I ett hörn där står en demon som logan kapar huvudet utav.

Japp... Självklart.. Vi är ju redan rymd vikingar... Varför inte slänga in tomten eller Thor när vi ändå håller på :-)

Dö tomtej*vel....
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Skriv svar