Nya Space Marines i Juni!
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Re: Nya Space Marines i Juni!
Rätt heta som anti air. Twinlinka med valfri divination spell.
15 skott blir runt 4-5 träff. Med reroll har man ~1.5 imobolize. Sätt en kille där flygare måste hamna.
Ser def. nyttor med denna enheten. En grabb har mkt goda chanser att stoppa en LR / BW.
Dessa skall just bara skjuta 2+ / 3+ killar. Gör ju hackbiff av avancerande wraithknights och riptides.
15 skott blir runt 4-5 träff. Med reroll har man ~1.5 imobolize. Sätt en kille där flygare måste hamna.
Ser def. nyttor med denna enheten. En grabb har mkt goda chanser att stoppa en LR / BW.
Dessa skall just bara skjuta 2+ / 3+ killar. Gör ju hackbiff av avancerande wraithknights och riptides.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Har mina Templars fått granater? Har vi fortfarande LRC Dedicated till våra troops?
(Jag har redan ignorerat det Fluff-rape man gjort angående BT och psykers så.)
I tidigare rykten så stod det att libbarna inte fick välja divination, stämmer detta?
-
Valrosskorv
Vi har granater och Crusader Squads kan fortfarande ta LRCs som Dedicated Transports.Varulv skrev:Har mina Templars fått granater? Har vi fortfarande LRC Dedicated till våra troops?
Någon som vet var man kan hitta en lista över alla under chapters till founders om det nu finns?
Google is your friend. Här är första resultatet jag fick.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Lite svårt att täcka upp alla platser inom en 180° vinkel med 36"refabricated skrev:Rätt heta som anti air. Twinlinka med valfri divination spell.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Försökte gå igenom alla sidor i tråden, men orkade inte riktigt alla
(så jag ber om ursäkt ifall någon redan nämnt detta).
Gällande diskussionen om SW/BA = SM eller inte, så lär vi knappast vara ensamma i Svedala om att ha en sjujädrans massa åsikter om detta.
Vad tror ni, kommer SW & BA codexarna släppas inom kort efter SM, för att eliminera dessa twister?
Eller tror ni att SW & BA kommer komma sent, just för att de har en SM Codex att luta sig mot?
(så jag ber om ursäkt ifall någon redan nämnt detta).
Gällande diskussionen om SW/BA = SM eller inte, så lär vi knappast vara ensamma i Svedala om att ha en sjujädrans massa åsikter om detta.
Vad tror ni, kommer SW & BA codexarna släppas inom kort efter SM, för att eliminera dessa twister?
Eller tror ni att SW & BA kommer komma sent, just för att de har en SM Codex att luta sig mot?
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17
Huruvida man kan spela sina BA eller SW som space marines är ju helt estetisk fråga och har mer och göra om dina vänner tillåter dig att gör det eller inte. Jag tror inte att SW eller BA komemr komma tidigare eller senare pga detta SM släpp.