Nya Necrons - rykten och bilder

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Nya Necrons - rykten och bilder

Inlägg av Flogger »

Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Halvar

Inlägg av Halvar »

Powers of the c'tan är intressant. Jag hade lite hoppats på nya warriors eftersom jag hatar att sätta ihop dem pga alla kassa gjutskarvar och att plastflödet till huvudena sitter i kinderna plus att jag ogillar benposen. Alla står med 3/4 av foten utanför basplattan.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Halvar skrev:Powers of the c'tan är intressant. Jag hade lite hoppats på nya warriors eftersom jag hatar att sätta ihop dem pga alla kassa gjutskarvar och att plastflödet till huvudena sitter i kinderna plus att jag ogillar benposen. Alla står med 3/4 av foten utanför basplattan.
Det sista problemet kommer GW att "lösa" med 32mm-baser, vettu...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Halvar

Inlägg av Halvar »

Serpent skrev:
Halvar skrev:Powers of the c'tan är intressant. Jag hade lite hoppats på nya warriors eftersom jag hatar att sätta ihop dem pga alla kassa gjutskarvar och att plastflödet till huvudena sitter i kinderna plus att jag ogillar benposen. Alla står med 3/4 av foten utanför basplattan.
Det sista problemet kommer GW att "lösa" med 32mm-baser, vettu...
eftersom death company inte fick den behandlingen utan bara assault marines så är jag inte särskilt hoppfull.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

“I have your first Necron leak for you.

There will be a few new rules but no new units (And the obligatory 7th Ed “Balance” that we have all come to know and love)

a grand total of 12 hot new formations, ranging from mostly chaff to absolutely broken.

One of the bigger changes is that Cryptexs and Necron Lords now occupy an HQ slot of their own. For every HQ character in your list, you are allowed to take one of the new Cryptex/Lord detachment (ala warlock council) which is between one and five characters each.

The old royal courts we know and love are gone, but are now a formation (Aptly called a Royal Court) consisting of an Overlord, 1+ Cryptexs, and 1+ Lords.

The Overlord may not take a Command Barge, and all the characters are clumped into one unit.
+1 to reanimation protocol (which is not going away or changing) which stacks with a resurrection orb, and some other buffs that I can’t remember, but one had to do with phaerons (Oh, and any phaeron in your detachment MUST be your overlord).”

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Ser ut som 32mm baser till warriors, skoj för alla necronspelare att basa om sina gubbar om warriors nu blir da shit :roll:

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

C’Tan Info

Regarding the CTans, WD seems to really make a difference between Shards of the Deceiver, Nightbringer, Trans CTan and the Vault. This is how their power work:
– During the shooting phase, chose an enemy unit.
– Roll a D6 or pick a card to determine the attack it suffers.
– The randomness represents the CTan basically doing whatever he wants when released on a battlefield.
– Each attack comes in 2 Flavors.
– The first one, supposedly already devastating, is used by the two shards and the Trans CTan.
– The second one, that appears to be the powerful Apocalypse effect, is for the Vault.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Verkar som att necrons får en för närvarande helt unik typ av detachment och jag gillar vad jag läst om den hittills, verkar vara ett intressant modulsystem att bygga på.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Flogger skrev:Ser ut som 32mm baser till warriors, skoj för alla necronspelare att basa om sina gubbar om warriors nu blir da shit :roll:
Nä. På GWs hemsida säljs de fortfarande med 25mm bas och i de större lådorna följer det med både 25mm och 32mm så man kan välja själv. Det står till och med uttryckligen i innehållsförteckningen att det är valfritt att välja.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar