Nya Space Marines i Juni!

Har du hört det senaste från GW?
Ozzit

Re: Sv: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av Ozzit »

kombat skrev:
Valrosskorv skrev:
Ozzit skrev:Man rör sig upp till D6 mot närmsta fiende, så du kan gå 0.01" om du vill det.
Följer man reglerna så rör man sig enligt FAQ den fulla distansen.
Precis hade för mig de faq:at dem till att bli helt värdelösa på att hålla objektiv.

Jag ser inte riktigt hur de har blivit så mycket sämre på närstrid om jag skall vara ärligt, de är inte så jäkla heta nu heller. Ska man vara bra på närstrid numera måste man ha sjukt mycket attacker som träffar bra och woundar bra (gärna med rending eller lpg ap) templars kommer nog aldrig få det så det är nog lika bra att de blir lite mer shooty istället. Shooty är i regel också bättre än cc

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
Nej, de är tyvärr inte vidare heta i close combat nu i 6th, men jag tyckte de hade ganska bra close combat i 5th med prefered enemy och tillgång till 5th eds furious charge.
Och som du säger, shooty är bättre än cc just nu så templars skulle behöva en ganska stor uppgradering för att bli bra.

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Re: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av bolterochkniv »

känns som om templars kommer hålla ungefär samma standard som övriga marines. dom tappar lite flavour men blir nog roligare att spela i slutändan.
tycker det ska bli ballt med nytt codex iaf!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Valrosskorv

Re: Sv: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av Valrosskorv »

kombat skrev:
Valrosskorv skrev:
Ozzit skrev:Man rör sig upp till D6 mot närmsta fiende, så du kan gå 0.01" om du vill det.
Följer man reglerna så rör man sig enligt FAQ den fulla distansen.
Precis hade för mig de faq:at dem till att bli helt värdelösa på att hålla objektiv.

Jag ser inte riktigt hur de har blivit så mycket sämre på närstrid om jag skall vara ärligt, de är inte så jäkla heta nu heller. Ska man vara bra på närstrid numera måste man ha sjukt mycket attacker som träffar bra och woundar bra (gärna med rending eller lpg ap) templars kommer nog aldrig få det så det är nog lika bra att de blir lite mer shooty istället. Shooty är i regel också bättre än cc

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
Visst är shooting bättre än närstrid, men hela meningen med att spela Templars är ju (i mina ögon) att man vill spela en närstridsarmé. Ville jag spela skyttemarines så hade jag valt ett annat Codex, så jag förstår inte riktigt vad det är för mening med att göra om Templars till en skyttearmé när hela deras fluff går ut på att de vill in i närstrid så fort och så ofta som möjligt.

På plussidan så verkar Helbrecht spelbar igen. Är sjukt sugen på lite Honour Guard också. Är dock lite förvirrad över varför Helbrecht inte fått Orbital Bombardment; han är ju trots allt Chapter Master för det största rymburnda Chaptret i fluffet. Är dessutom väldigt sugen på en Drop Pod-armé, det passar Templars fluff alldeles utmärkt, passar finfint med Helbrecht och kan nu ta Sternguard Veterans. Tål att tänkas på...

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Ett Orbital Bombardment är ju fegt och har inte tillräckligt med närstrid i sig... :P
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Excessus skrev:Ett Orbital Bombardment är ju fegt och har inte tillräckligt med närstrid i sig... :P

Måste ju finnas plats att landa Drop Pods på!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Valrosskorv skrev:
Excessus skrev:Ett Orbital Bombardment är ju fegt och har inte tillräckligt med närstrid i sig... :P

Måste ju finnas plats att landa Drop Pods på!
Tillräckligt starka och brännande bromsraketer borde göra susen ju! :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

31/8 är releasefest enligt nya "videon" på gws hemsida.... :(

The wait....

Halvar

Inlägg av Halvar »

Apocswe skrev:31/8 är releasefest enligt nya "videon" på gws hemsida.... :(

The wait....
mja, är det inte då White dwarf komme rmed förhandskiken och battle report och liknande och sen får vi vänta till lördagen därpå på själva release? har varit så de senaste dexarna.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Priser på det nya saxat från Bols:

Here are the main Space Marine releases (in euros):

Codex Space Marines 47€
Vanguard Veterans 35€
Sternguard Veterans 40€
Centurion Devastators 62€