Imperial Guard byter namn! Ve och fasa...
Re: Imperial Guard byter namn! Ve och fasa...
Provspelade nya AM igår, och orders är bra. Däremot använde jag inte precision shot ordern på min blobb en enda gång, utan föredrog Ignore Cover och hade jag inte valt den hade jag antagligen tagit tank/monster hunter istället. Ignore Cover är så klart mycket bättre än Precision Shots och tokigt effektiv när man har mycket AP 2 och heavy weapons. Split Fire funkade också bra då jag ofta kör ett heavy weapon i mina mindre enheter.
Har hört att det är Gets hot på fordonsplasmorna nu. Låter inte så bra.
Hur är det med flakk till missilteamen? Hydra hade väl förlorat interceptor så nu är anti air inte lika hett som tidigare.
Hur är det med flakk till missilteamen? Hydra hade väl förlorat interceptor så nu är anti air inte lika hett som tidigare.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Ja, nu har även tornet Gets hot. Man kommer runt det genom att lägga precience dock.eldrak skrev:Har hört att det är Gets hot på fordonsplasmorna nu. Låter inte så bra.
Dom kan ha flakk, men det kostar på tok för mycket. Hydran har aldrig haft intercept. Det den tappade var ignore jink.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Executionern fick dock en REJÄL poängsänkning för att kompensera detta. En executioner med presience-bot kostar nu lika mycket som en gammal executioner.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Statistiskt utan Prescience ska en Executioner utan plasma sponsons få 1 gets hot på 2 turns, och i hälften av de fallen förlorar de en hull point, så så hemskt är det inte egentligen. Ska man ha plasma sponsons på den blir den betydligt dyrare och risken för gets hot blir större, men då förtjänar den att ha Prescience i närheten.
Jag spelade en igår och det var inget att oroa sig för. Att få den assaultad av haywire granater gjorde betydligt ondare dock
Jag spelade en igår och det var inget att oroa sig för. Att få den assaultad av haywire granater gjorde betydligt ondare dock