Imperial Guard byter namn! Ve och fasa...

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Imperial Guard byter namn! Ve och fasa...

Inlägg av DHettNeck »

Ancalagon skrev:
Rasmus skrev:Och så undrar folk varför inte forgeworld villkorslöst släpps in i värmen :roll:
Samtidigt undrar andra varför vissa saker ur vanliga GWs sortiment ens får komma i närheten av värmen ;) Där släpps allt dock villkorslöst in i värmen per automatik :)
Håller inte med alls. Super heavies och Knights är ju inte direkt i värmen häller ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

DHettNeck skrev:
Ancalagon skrev:
Rasmus skrev:Och så undrar folk varför inte forgeworld villkorslöst släpps in i värmen :roll:
Samtidigt undrar andra varför vissa saker ur vanliga GWs sortiment ens får komma i närheten av värmen ;) Där släpps allt dock villkorslöst in i värmen per automatik :)
Håller inte med alls. Super heavies och Knights är ju inte direkt i värmen häller ;)
Nej det är sant. I takten 40k speciellt i sverige utvecklas får vi se sånt framåt 16e edition ungefär.

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Jag tycker den diskussionen är en aning trött, även om tanken är god. Kom vi inte överens om att enskilda turneringsarrangörer har fritt fram att bestämma formatet för sina turneringar, och att man på så sätt kan få prova kompfritt/ia/escalation efter eget huvud?

Jag tittar på GOB...
Flesh is a design fault

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Absolut, men arrangörerna kommer ju med största sannolikhet arrangera det upplägg som lockar flest, eller köra på i samma gamla hjulspår de alltid gjort med liknande upplägg som alla år.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Ancalagon skrev:Absolut, men arrangörerna kommer ju med största sannolikhet arrangera det upplägg som lockar flest, eller köra på i samma gamla hjulspår de alltid gjort med liknande upplägg som alla år.
Nu börjar vi hamna OT, men kan inte det vara för att de gillar att spela på det viset? Jag tycker inte att rätt metod är att försöka berätta för andra vad de skall arrangera för turneringar.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Vi hamnar alltid i den här diskussionen när det kommer en ny codex känns det som. ;)
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Lottomannen skrev:
Ancalagon skrev:Absolut, men arrangörerna kommer ju med största sannolikhet arrangera det upplägg som lockar flest, eller köra på i samma gamla hjulspår de alltid gjort med liknande upplägg som alla år.
Nu börjar vi hamna OT, men kan inte det vara för att de gillar att spela på det viset? Jag tycker inte att rätt metod är att försöka berätta för andra vad de skall arrangera för turneringar.
Men det är väl egentligen precis vad arrangörer vill och behöver veta? dvs "vad/hur vill folk spela?"

Men det är sant att det inte hör till topicen, så vi kan återgå till att checka in vilka förändringar AM får. Förhoppningsvis väger de få nya sakerna upp det som gått förlorat.

Personligen är jag lite kluven inför vissa ändringar. Däremot är det ganska skönt att jag inte tycker det verkar som att IG på nåt sätt skulle bli game changers, på samma sätt som Tau och Eldar blev. Förhoppningsvis blir det ett genomarbetat och varierande codex!

Halvar

Inlägg av Halvar »

långt innan kanske samt i feedbacktråden men när förhandsinfon och anmälningarna är uppe känns det bara som tjat och öite smått egoistisk övertalning för att just tjatmakaren ska få som hen vill och inte som arr själv önskar.
Ja' än't bittä'!

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Efter att ha skimmat igenom codexen nu på morgonen kan jag säga att jag gillar ändringarna för det mesta :)

Det är synd att ha förlorat många grejer (ordnance tanks, marbo, mogul kamir etc etc) men prissättningen på nya enheterna är generellt mycket bättre.

Wyverns är bra, men tar ändå upp ett heavy slot och tävlar mot Manticore (+10 poäng) och Leman Russes (ner massor i kostnad). Nya orders verkar bättre än de förra, och lättare med längre command range.

Divination är ganska lätt tillgängligt nu, från olika håll, vilket har behövts i gamla boken.

Vendettor känns inte värda 170 poäng. De är iaf inte nån auto-include längre, vilket jag iofs tycker är bra. De är dock förutom hydror (som tävlar om HS slots) det egentliga enda anti-air som IG har.

Jag tror och hoppas att armén kommer att bli kul att spela :) Man kommer nog se ganska mycket AV14 spam och mååånga wyverns till en början dock.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:
Ancalagon skrev:
På tal om super heavies kan jag meddela att 10" blasten som heter Apocalyptic Blast numera finns i IG codexet. Deathstrike missile är nu 10" blast, S10 AP1 Ignore Cover.

I övrigt har vendettan gått upp 50p om man vill ha heavy bolters på henne samt bara transportkapacitet av 6.

Chimeran har bara 2 fire points och gått upp 10p (AJ!)

Divination är mums med brotherhood of psykers.

Order kan nu inte kastas från fordon eller på sin egen enhet i ett fordon.

Yarrick är nu AWESOME! Han blir min warlord alla dagar! :)

Allt jag såg såhär på rak arm. Tror inte LBK kompen kommer bli jätteförändrad för IG såhär spontant.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar