Nya FAQ's från GW ute nu
Re: Nya FAQ's från GW ute nu
Kom ihåg att kommentera på deras facebooksida (på rätt bild) när ni hittar nåt som inte borde vara på det sättet. Det är ju bara draft 1, och de ville ha feedback på den!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
Flygmaskin
Hmm. Om witchfire som inte har "vapenprofil" inte behöver träffa, kan man då kasta psychic shriek på enheter med invis?
Människomat, till exempel spannmål.
Ja.Flygmaskin skrev:Hmm. Om witchfire som inte har "vapenprofil" inte behöver träffa, kan man då kasta psychic shriek på enheter med invis?
Typ något av det bästa GW gjort. Bort med jävla invis-spammet.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag vet inte riktigt om jag tycker att det löser problemet att en psyker med telepathy behövs för att motverka en annan psyker med telepathy.Flogger skrev:Ja.Flygmaskin skrev:Hmm. Om witchfire som inte har "vapenprofil" inte behöver träffa, kan man då kasta psychic shriek på enheter med invis?
Typ något av det bästa GW gjort. Bort med jävla invis-spammet.
Visst, allt som gör invis sämre är ett steg i rätt riktning, men det är en bit kvar innan det är balanserat...
Läst igenom nu och tycker fortfarande det är otydligt hur man gör mot invis, även med psychic shriek.
Däremot vill jag bara säga:
Intervening models spelar 25% regeln ingen roll - CALLED IT!
Tank Shock - CALLED IT! (in yo face Hylander!)
Pivot med fordon får inte ge dig extra move - CALLED IT!
Jag är fan bäst på RAI!
Däremot vill jag bara säga:
Intervening models spelar 25% regeln ingen roll - CALLED IT!
Tank Shock - CALLED IT! (in yo face Hylander!)
Pivot med fordon får inte ge dig extra move - CALLED IT!
Jag är fan bäst på RAI!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Barrage reglerna är super.
Att imobilized inte får jinka, super.
Frågan är om man får skjuta barrage in i close combat få du får bomba med flyers i close combat...
Att imobilized inte får jinka, super.
Frågan är om man får skjuta barrage in i close combat få du får bomba med flyers i close combat...
-
Flygmaskin
Tycker det är fett att de vänder sig till deras community med en "beta FAQ".
Människomat, till exempel spannmål.
- Lottomannen
Ord och inga visor. Skönt för tyranider att vanliga MC's fortfarande får cover. Rätt åt eldar.Q: Do Flyers, Super-heavy vehicles, Swooping Flying Monstrous Creatures and Gargantuan Creatures gain cover while standing on the ‘base’ of a terrain piece, e.g. ruins or dense thickets, or do they need to be at least 25% obscured by the scenery for cover to apply?
A: The 25% rule applies in all types of terrain if the target is a Flyer, Super-heavy Vehicle, Flying Monstrous Creature or Gargantuan Creature. All other targets count as being in cover if they are in or on the terrain’s base, even if not 25% obsured.
Oj?Q: A ruin (e.g. a Shrine of the Aquila) is treated as difficult terrain, but does this mean that models can move through the walls?
A: No.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
- Lottomannen
Säg vad man vill om rätt/fel, men där är en hel del oklarheter som har fått svar. Gillas!
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Fast nids med vingar som är på marken får smaka stryk i det svaret. Som tur är är frågan rätt ställd med swooping som ett krav.Lottomannen skrev:Ord och inga visor. Skönt för tyranider att vanliga MC's fortfarande får cover. Rätt åt eldar.Q: Do Flyers, Super-heavy vehicles, Swooping Flying Monstrous Creatures and Gargantuan Creatures gain cover while standing on the ‘base’ of a terrain piece, e.g. ruins or dense thickets, or do they need to be at least 25% obscured by the scenery for cover to apply?
A: The 25% rule applies in all types of terrain if the target is a Flyer, Super-heavy Vehicle, Flying Monstrous Creature or Gargantuan Creature. All other targets count as being in cover if they are in or on the terrain’s base, even if not 25% obsured.
Oj?Q: A ruin (e.g. a Shrine of the Aquila) is treated as difficult terrain, but does this mean that models can move through the walls?
A: No.
Ja' än't bittä'!