Det hade kostat enormt mycket mer att göra honom i plast. GW tror nog inte att de kommer sälja så många av den att det ens skulle kunna löna sig att göra den i plast (stålformar istället för gummi, m.m.)
de nya modellerna ser bra ut, man förstår att de gör modeller i plast när man kan använda dem i både whfb och 40k.. men GW brukar ju inte var så bra på att räkna ut hur mycket saker kommer att sälja.. den modell som sålde överlägset bäst i förra codexen som kom hade de ju gjort i metall.. och nu går den knappt att få tag på i affärerna för de hinner inte gjuta upp dem..
Nefrums skrev:de nya modellerna ser bra ut, man förstår att de gör modeller i plast när man kan använda dem i både whfb och 40k.. men GW brukar ju inte var så bra på att räkna ut hur mycket saker kommer att sälja.. den modell som sålde överlägset bäst i förra codexen som kom hade de ju gjort i metall.. och nu går den knappt att få tag på i affärerna för de hinner inte gjuta upp dem..
Vilken modell var det? Och vart kan man se sån statistik?
BrrrrrACKA skrev:Vilken modell var det? Och vart kan man se sån statistik?
Hiveguard..
Exact statestik får man nog fråga GW eller vilken GW affar som hälst om, men att den är slut i stora delar av världen klagas det över på massa forum. Jag väntar fortfarande på att de ska komma in till den lokala affär jag beställt dem..
BrrrrrACKA skrev:Vilken modell var det? Och vart kan man se sån statistik?
Hiveguard..
Exact statestik får man nog fråga GW eller vilken GW affar som hälst om, men att den är slut i stora delar av världen klagas det över på massa forum. Jag väntar fortfarande på att de ska komma in till den lokala affär jag beställt dem..
Konstigt, jag lyckades få tag på 4st innan Lincon, och de hade flera stycken extra både i butik, och i affärerna på Lincon.