Nya Eldar?

Har du hört det senaste från GW?
Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Jesper77 »

Väldigt liv på andra forum om att distort blivit D. Får mest en känsla av att vissa fordon får det tufft mot dom men att i de flesta fall så kommer de overkilla en hel del till ingen nytta. Tycker med att den nya codexen verkar bli rolig. Tycker iallafall den ska testat ordentligt innan man ringer i en domedagsklocka.

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Pipkin »

Land Raider blir ju definitivt helt ospelbar.
Tänk om dom följt trenden och lagt alla codexar på BA/GK nivå.

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Jesper77 »

Pipkin skrev:Land Raider blir ju definitivt helt ospelbar.
Tänk om dom följt trenden och lagt alla codexar på BA/GK nivå.
Fick intrycket av att den inte var så populär innan heller, eller?

Spelbjörn
Inlägg: 59
Blev medlem: 21 sep 2013, 19:25

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Spelbjörn »

Det som blir riktigt tråkigt är ju för oss som spelade Iyanden, förra veckan var jag på Garagegamers II med min lista... och... nu så är den olaglig :( Ett supplement som efter två år bara är borta. Tack för det GW, det var ju kul att bygga en armé som inte längre är spelbar...

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Ceasar »

Spelbjörn skrev:Det som blir riktigt tråkigt är ju för oss som spelade Iyanden, förra veckan var jag på Garagegamers II med min lista... och... nu så är den olaglig :( Ett supplement som efter två år bara är borta. Tack för det GW, det var ju kul att bygga en armé som inte längre är spelbar...
Du är inte ensam, sitter på 50 wraithguards/wraithblades :-)

Men än så länga är det vara rykten som säger att de inte kan bli troops.


Angående eldar rykten i övrigt så känns det som att de kommer bli bra som fan.

Wraithknight: på tok för billig. Borde kosta minst 100-200p till. Men EN går att hantera.

Wraith guards: bra men kan fortfarande hanteras då de har dålig range

Jetbikes: helt sjuka, här fattar jag inte hur de tänkte.

Deras "decurion": ospelbart bra, släpper vi in den kan vi lika gärna börja köra unbound.



Men det är än så länge bara rykten, ska bli intressant o se hur det ser ut med boken i handen.


Jag spelat själv eldar bland annat och hoppas på en balanserad codex. Just nu ser det dock mörkt ut. Men man kan fortfarande hoppas. Spelar ingen roll om de gjort de andra valen roligare, de faller fortfarande i skugga.
Senast redigerad av 1 Ceasar, redigerad totalt 18 gånger.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Elevatorlake »

Pipkin skrev:Land Raider blir ju definitivt helt ospelbar.
Tänk om dom följt trenden och lagt alla codexar på BA/GK nivå.
Jag hade också hoppats på att de skulle vända trenden och istället kanske sänka poängkostnaden i nya codexar istället för att fortsätta kapprustningen. Sedan kom först necrons och nu det här. Det verkar bli f-ing nuclear som gäller framöver för xenos.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Yabob »

Jonke skrev:
Yabob skrev:Ingen tvingar dig att köra med dem... ;)

Edit* Den här posten syftade till sista inlägget på förra sidan.
Som serpent sade, jag har ca 10000p eldar redan. Det är nog så att gw:s prishöjningar har kommit ifatt mig. Jag köpte nästan allt mitt 40k för 8-10 år sedan jag har alltså inte märkt av prishöjningarna så mycket. Förräns nu när jag behöver expandera min armé pga ett nytt codex som verkar ballt.

Codexet verkar vara ett version 1.1 på föregående och förutom WK och bikes är förändringarna till det bättre.

Och eftersom jag börjat titta på DZC så blir det ännu mer uppenbart hur överprisat 40k är. Jag tycker helt enkelt inte att jag får valuta för pengarna längre.
Nej det är helt klart inte billigt att hålla på med det här längre. Som du konstaterade själv dock så finns det ju mycket annat kul man kan spela med i armén om man inte vill spela den dyraste listan man kan tänka sig.

Jag ska väl dock inte säga något då jag själv har tre Wraithnights i min senaste Eldarlista. :P De kostade dock bara 2kr styck att köpa om man slår ut det.

Bild
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Gonka Koff »

Han ser ut att ha jättefarligt kiss
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Jesper77 »

KIllen som läckta spela sin första match... lite av hans intryck :)

"Just finished my first game vs Necrons. I took a normal CAD + wraith host detachment. Opponent run a Decurion detachment.

Here are my first impressions:

- Wraithknight is absurdly good. I run the Sun cannon + Shield one. Fire the Sun Cannon at some Inmortals, fire the scatter laser were I want to assault. 3+/5++/FnP in a R8 W6 model? Really this guy is unstoppable.

- Fire Dragons are redundant. D-scythes destroy vehicles much better. 5 auto hits that on a 3+ cause one penetrating hit with D3 hull points. No cover. And if there is a unit of Necrons Warriors inside the barge ..... This unit is simply OBSCENE. If they are in the detachment they have Battle Trance ... run + shoot the D-scythe. No more to say

- Warpspiders are much better now. They destroy one C'tan Shard in a single volley. They wound on 2+ to almost everything in the game. They are Little bit worse vs vehicles now ....

- Farseers are really good now. Rerolling one psychic test per turn is very powerful when you need to harness 4 Warp Charges for that Apocaliptic blast power.

- Guardians as usual. Cheap troops"!

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Yabob »

Gonka Koff skrev:Han ser ut att ha jättefarligt kiss
Golden Shower of Doom!
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Skriv svar