Imperial Armour I-V

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Imperial Armour I-V

Inlägg av Silversixx »

Eftersom FW inte bryr sig om att läsa så mycket regler, och för att IG-codexen precis har släppts så önskar jag ett förtydligande/regeländringsgrej...

Alla Russar i IG-codexen har regeln "Leman Russ". Inga russar i någon IA-bok har det (såvitt jag vet, oautismisk som jag är så orkar jag inte kolla alla böckerna för att bekräfta det).
Är det tänkt att förbli som det är nu, eller kommer Sverige FAQ:en att göra en house rule om att alla IA-fordon som är russar/russchassin får beteckningen "Leman Russ"?

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Imperial Armour I-V

Inlägg av the godfather »

du är ett russin.

låter vettigt, även space wolf har en russ som det bör diskuteras regler om.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Armour I-V

Inlägg av Nefrums »

det blir facktiskt mycket knepigt att ändra reglerna för russen i SW codecen.. Exterminatorn har gått från 135p till 170p (med heavy bolter sponsons) för ig, och samtidigt blivit en hel del bättre. SW kostar mer.. men har mer i BS.. Jag tor inte man kan merga ihop dessa regler på ett vettigt sätt. Det blir helt enkelt att vänta till nästa SW codec..

Samma sak gäller för IA russar. Man kan inte ge dem de nya fördelarna från IG codexen utan att modifiera kostnaden för dem. Man kan ju hoppas på en IA update till..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Imperial Armour I-V

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag håller med Jeppa. Dock är ju FW-grabbarna ganska kära i IG, så dom lär väl släppa någon form av update inom kort.

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Imperial Armour I-V

Inlägg av Silversixx »

Originalfrågan handlade inte om att göra om poängkostnaden.
Det får FW göra själva. Däremot så vill jag sätta Pask i en Laser Destroyer...

Skriv svar