Lyxfällan

För allmänt skitsnack
Användarvisningsbild
Hylander

Lyxfällan

Inlägg av Hylander »

Idag var det med en kille som la 4000:- på 40k i månaden. Visst kastar jag en del slantar på hobbyn men så mycket är väl nästan inte ens möjligt.

Sedan skulle de sälja av lite figgar för att få in cash men det verkade rinna ur sanden. Jag hoppas att, trots att jag misstänker de vill stävja hans handlande, att han slapp sälja dem.

Enda problemet med detta är att jag nu själv börjar undra vad man själv EGENTLIGEN pungar ut i månaden... ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Ancalagon

Re: Lyxfällan

Inlägg av Ancalagon »

Det kan absolut vara värt att hålla koll på det så att det inte rinner iväg ;)

Meister

Inlägg av Meister »

Jag började räkna på hur mycket jag lagt någonsin för några år sedan. Det va läskigt. :lol:

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Jag lägger väll 2000-4000kr per år.
166 - 333kr i månaden. Känns helt respektabelt

Men det flesta köp hittills har ju just gått till så att man säljer äldre figurer för att finansiera nya inköp.
Så mängden pengar jag tagit från "mig" är betydligt mindre.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Meister

Inlägg av Meister »

Btw, va det någon som fick nån bra deal?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Om man räknar in alla turneringar och resa/boende till dom utöver modell-köp så ligger jag nog ganska högt också ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

För mig får det kosta en slant - det här är min hobby.
Jag är 32 år, jobbar heltid, har 3 barn och sambo - något ska jag lägga mina pengar på.

Vill jag ha en box gubbar, nya färger, penslar, tärningar, böcker etc. så köper jag det.
Förr köpte jag helt för mycket. Staplade boxar i drivor.
Jag köpte Tyranidboxen. Och en del lösa Tyranids. (Men hade redan Blood Angels att måla)
Limmade ihop allt, undercoatade allt. Peppad!
Såg ut över 100+ vitmålade modeller. Det var en ren avrättning av min målarmotivation. Never ending story av omålat.
Så aldrig mer.
Numera köper jag det jag vill ha, men bara när jag börjat på sista boxen jag har hemma.

Efter en lång arbetsdag eller arbetsvecka är det guld värt att glida in i 40k-koma och pyssla någon timme. :wub:
För mig känns det som att sätta mig i en batteriladdare.

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Jag har ett par dyra hobbies och resonerar som captaingallas ungefär. Jag lägger rätt mkt pengar på dem när jag är sugen och vill det. Jag har det ganska bra ekonomiskt just nu efter många års risig ekonomi och har inga barn eller skulder som hindrar mig.

Fast tyvärr köper jag alldeles mycket i förhållande till vad jag målar. Och jag har inte riktigt ro att måla i den utsträckning jag borde. Men köpbeteendet i sig har jag ingen ångest för. Hade jag inte haft hobbies som gör mig glad så hade jag inte haft speciellt stor motivation att tjäna pengar.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
speedfreek

Lyxfällan

Inlägg av speedfreek »

När jag spelade Confrontation för några år sen så krossades alla mina utgiftsrekord.
Jag tror dock aldrig jag snittat på över 2000/mån inräknat turneringar på ett helt år.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Slår man ut det på ett år så kanske jag landar mellan 500-1000kr i månaden. Ebay är livsfarligt..
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar