Lyxfällan

För allmänt skitsnack
Silversixx

Re: Lyxfällan

Inlägg av Silversixx »

4 inlägg i rad som behandlar katter. Steer off poetsvin!

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

"om du blir sån, så slänger jag ut dig" - frugans svar efter programmet

Användarvisningsbild
speedfreek

Lyxfällan

Inlägg av speedfreek »

Finns det en länk till programmet?

daskad

Inlägg av daskad »

Finns på tv3play;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

BLOODLETTERS

Inlägg av BLOODLETTERS »

Ännu några *censur* *censur* som inte vet hur fan man sköter sin ekonomi utan ska leva över sina tillgångar och sen gråta ut i tv så hela svenska folket (tja, så många som tittat på TV3 i a f)
kan se vilka *censur* de är!
Nu drar de även ner Warhammer 40 000 i skiten då det knappast var nån fin bild som målades upp (hö hö) av hobbyn i programmet.
Jag blir så jäv*CENSUUUUUUUUUUUUUR*...
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Jag tycker egentligen inte att 4000kr i månaden är speciellt mycket att lägga på en hobby. Det finns betydligt dyrare sysselsättningar många andra lyckats fastna för som slukar pengar på en helt annan nivå.

Problemet blir när man köper andra saker genom lån och krediter för att "ha pengar kvar" för att sedan slösa även dem på saker man egentligen inte behöver.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

BLOODLETTERS skrev: Nu drar de även ner Warhammer 40 000 i skiten då det knappast var nån fin bild som målades upp (hö hö) av hobbyn i programmet.
4 bilder på saker de definerade som SKRÄP de lagt pengar på:
1: Shoppingresor till Ullared
2: Finladskryssningar
3: Onlinegambling
4: Warhammer

De tre första var hennes utgifter, de var tvugna att slänga in något på honom, ingen tycker så klart egentligen att figurspel är skräp. ;)

Anton

Inlägg av Anton »

Såg äntligen programmet igår. 24000 på ett halvår blir inte riktigt samma sak som 4000 i månaden i flera år. Tror inte att han har legat på den nivån särskilt länge för då hade de inte kunnat packa allt han hade i en liten bil och bära in det på GW.

Sen kan man ju undra om killen inte visste att man inte kan sälja begagnat på GW och att han antagligen hade kunnat få ut några tusenlappar på Tradera.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jag tror han visste precis vad han gjorde. Frugan var ju inte alls insatt.
"- Älskling, det gick inte att sälja tillbaka grejerna, det som är öppnat går inte att sälja, köpt är köpt men jag lovar att inte köpa mer nu."
Och vips så fick han behålla alltihop. Inkomst hade de, det var utgifterna som var galna. Smart drag.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Captaingallas skrev:
BLOODLETTERS skrev: Nu drar de även ner Warhammer 40 000 i skiten då det knappast var nån fin bild som målades upp (hö hö) av hobbyn i programmet.
4 bilder på saker de definerade som SKRÄP de lagt pengar på:
1: Shoppingresor till Ullared
2: Finladskryssningar
3: Onlinegambling
4: Warhammer

De tre första var hennes utgifter, de var tvugna att slänga in något på honom, ingen tycker så klart egentligen att figurspel är skräp. ;)
Hade jag en fru med de utgifterna hade jag nog brännt mer på figurspel för att stå ut.

Skriv svar