Gör ett spel

För allmänt skitsnack
Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Gör ett spel

Inlägg av Max »

Eftersom jag pluggar speldesign i Skövde får vi chansen att göra ett spel varje år. Eftersom jag är awesome blev mitt spelkoncept valt och nu sitter jag med tretton pers och skall försöka utveckla det... Är ni intresserade av spelet har vi en fansite på facebook, Dove and Crow, och om ni är intresserade av att betatesta får ni gärna kontakta mig!

/Max

PeterWelzien
Inlägg: 223
Blev medlem: 09 okt 2008, 06:52
Ort: Uppsala

Re: Gör ett spel

Inlägg av PeterWelzien »

Till vilken platform gör ni det?
/Peter Welzien

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Gör ett spel

Inlägg av Max »

Just nu utvecklar vi spelet i UDK, alltså till PC. Planen är att det skall spelas med handkontroll till antingen PS eller Xbox. Men all utveckling och testning kommer ske på PC.

Som kort uppdatering har vi nu skapat en avatar som faktiskt kan flyga... Och är färdiga med första leveln till spelet, i designstadie.

PeterWelzien
Inlägg: 223
Blev medlem: 09 okt 2008, 06:52
Ort: Uppsala

Re: Gör ett spel

Inlägg av PeterWelzien »

Kommer det att gå att spela det även om man saknar handkontroll?
/Peter Welzien

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Gör ett spel

Inlägg av Max »

Ja. Men självklart kommer ju en del av känslan försvinna. Just nu sitter vi ju dock med tangentbord själva, så spelet är helt spelbart med det.

Skriv svar