Eftersom jag pluggar speldesign i Skövde får vi chansen att göra ett spel varje år. Eftersom jag är awesome blev mitt spelkoncept valt och nu sitter jag med tretton pers och skall försöka utveckla det... Är ni intresserade av spelet har vi en fansite på facebook, Dove and Crow, och om ni är intresserade av att betatesta får ni gärna kontakta mig!
/Max
Gör ett spel
-
PeterWelzien
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 09 okt 2008, 06:52
- Ort: Uppsala
Re: Gör ett spel
Just nu utvecklar vi spelet i UDK, alltså till PC. Planen är att det skall spelas med handkontroll till antingen PS eller Xbox. Men all utveckling och testning kommer ske på PC.
Som kort uppdatering har vi nu skapat en avatar som faktiskt kan flyga... Och är färdiga med första leveln till spelet, i designstadie.
Som kort uppdatering har vi nu skapat en avatar som faktiskt kan flyga... Och är färdiga med första leveln till spelet, i designstadie.
-
PeterWelzien
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 09 okt 2008, 06:52
- Ort: Uppsala
Re: Gör ett spel
Ja. Men självklart kommer ju en del av känslan försvinna. Just nu sitter vi ju dock med tangentbord själva, så spelet är helt spelbart med det.