Hur ser folk på Imperial Armour?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Flogger

Hur ser folk på Imperial Armour?

Inlägg av Flogger »

Hej på er!

Har funderat lite nu sedan 6e kom och tänkte starta lite diskussion angående IA. Vad är er åsikt om Imperial Armour enheter?

Personligen anser jag dem en naturlig del i spelet (typ som special characters) och ser inga problem med att möta dem eller spela med dem, samt gör de arméer mer varierade. Allt utom saker stämplat med Apocalypse stämpeln (eller super heavies och gargantuans tex.) tycker jag är fair liksom :)

Har läst en del på warseer att folk verkar vara mer accepterande angående forge world nu i 6e och läste på BOLS att turneringar som tidigare inte tillät IA gör det nu utan några problem (IA enheter är inte överrepresenterade bland vinnare).

Har era åsikter förändrats angående IA nu i 6e?

Tjingeling!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Re: Hur ser folk på Imperial Armour?

Inlägg av guildmaster »

IA har varit tillåtet på de flesta turneringar redan. Med de enheter som är listade i SweFAQen.

Ser inga problem att fortsätta med dem. Tror att möjligheterna till Allies skapar mycket större svängningar i spelet.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Jag tycker personligen att det är en dålig idé att släppa det fritt. Dels är det enormt jobbigt med enheter man aldrig har mött eller läst om förut, och alla de specialregler de gillar att slänga in i IA-böckerna. Dels litar jag inte ett dugg på att de balanserat dessa korrekt.

Åh andra sidan har väl allies gjort betydligt värre saker för spelbalansen, och de flesta verkar ju vara lugna med det, så mest kanske det faktum att det blir ett konstant frågande vad enheten gör.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Allies, Fortifications, Psychic Powers och War Lord traits fuckar upp spelet betydligt mer än vad IA gör. Så jag tycker IA är självklart. Tillåts Mat Ward skriva regler så vad f*n.... Kör hårt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger

Sv: Hur ser folk på Imperial Armour?

Inlägg av Flogger »

Rasmus skrev:Jag tycker personligen att det är en dålig idé att släppa det fritt. Dels är det enormt jobbigt med enheter man aldrig har mött eller läst om förut, och alla de specialregler de gillar att slänga in i IA-böckerna. Dels litar jag inte ett dugg på att de balanserat dessa korrekt.

Åh andra sidan har väl allies gjort betydligt värre saker för spelbalansen, och de flesta verkar ju vara lugna med det, så mest kanske det faktum att det blir ett konstant frågande vad enheten gör.
Det är ju inte alltid man har mött det som motståndaren sätter på bordet oavsett vilket codex det är ifrån samt är ju inte codexen balanserade med varandra ändå.

Samt behöver man bara fråga en gång vad enheten gör, eller be att få läsa reglerna.

Special characters har också specialregler som ofta är unika :)

Köpet inga av dina motargument verkar det som ;)

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

tycker absolut IA ska få vara med!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Innan allies så var jag väldigt skeptisk, men nu har man ju mer eller mindre kastat alla former av balans åt skogen, så absolut, allt som gör spelet roligare.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Jag personligen ser det som en förlängning av 40k, precis som FW är en förlängning GW. Ser absolut inget skäl till att saker inte skulle kunna få vara med.

Däremot tror jag hela diskussionen bör tas när Forge World uppdaterat alla Army lists till 6th edition, som enligt dem senast jag ringde dem skulle ske inom nån månad.

Fenris

Inlägg av Fenris »

Så länge man kör med allies ser jag inga problem med att köra med allt IA, det kan dock behöva förbjudas eller kompmördas någon av grejorna som finns där, men generellt sätt så hjälper IA till att balansera upp arméer med gamla codexxar.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
Flogger

Sv: Hur ser folk på Imperial Armour?

Inlägg av Flogger »

Jag känner ju personligen att mina Nurgle demoner blir roligare med blight drones och plague hulk så jag kan spela fluffigt och varierat liksom :)

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2

Skriv svar