Nytt projekt på gång, behöver lite tips.
Nytt projekt på gång, behöver lite tips.
Hej! Sålde av mina Tau på grund av ost. Nej då, passar inte riktigt min spelstil. Man kan inte leva på snygga figurer.
Jag har kikat runt en del och det finns ju såklart massa tuffa 40K arméer. Men i dagsläget har jag fastnat för följande
utan någon som helst rangordning:
Chaos Daemons
Khorne Daemonkin
Skitarii/Cult mechanicus
Motivationen kring demonerna och khorne är väl i grunden att jag gillar att slåss. Finns en del snygga figurer och jag tror att dom är roliga att spela. Skitarii/Cult mechanicus har grymt snygga figurer och jag tror att dom är väldigt roliga att spela trots mer begränsad möjlighet till slagsmål! Något som samtliga har gemensamt som jag gillar skarpt är enorma centerpieces! (Knights, Bloodthirsters)
Vill gärna ha lite tips gällande dessa tre. Allmän info om hur dom funkar och ligger till i metat osv för att få lite mer kött på benen.
Stort tack på förhand!
Jag har kikat runt en del och det finns ju såklart massa tuffa 40K arméer. Men i dagsläget har jag fastnat för följande
utan någon som helst rangordning:
Chaos Daemons
Khorne Daemonkin
Skitarii/Cult mechanicus
Motivationen kring demonerna och khorne är väl i grunden att jag gillar att slåss. Finns en del snygga figurer och jag tror att dom är roliga att spela. Skitarii/Cult mechanicus har grymt snygga figurer och jag tror att dom är väldigt roliga att spela trots mer begränsad möjlighet till slagsmål! Något som samtliga har gemensamt som jag gillar skarpt är enorma centerpieces! (Knights, Bloodthirsters)
Vill gärna ha lite tips gällande dessa tre. Allmän info om hur dom funkar och ligger till i metat osv för att få lite mer kött på benen.
Stort tack på förhand!
Re: Nytt projekt på gång, behöver lite tips.
Skitarii har enheter som kan boxas lite och Cultens robotar kan de med. Grejen är att spela rätt kort vid rätt tillfälle.
De är roliga att spela. Överväger iofs att överge 40K för 30K så du kanske ska hålla koll efter mina i säljes delen på forumet.
De är roliga att spela. Överväger iofs att överge 40K för 30K så du kanske ska hålla koll efter mina i säljes delen på forumet.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
Elevatorlake
Jag har alltid haft en svaghet för khorne så du får ta det för vad det är men jag tycker daemonkin har varit roliga att spela mot och de verkar roliga att spela också. Blood tithe är fluffigt men är även ett intressant verktyg i matcherna som är bra utan att vara helt dominerande.
När man ser daemons är det ju ofta en screamerstjärna men de kanske går att spela annorlunda också. Skitarii/CM har jag aldrig spelat eller ens spelat mot så de kan jag inte uttala mig om.
När man ser daemons är det ju ofta en screamerstjärna men de kanske går att spela annorlunda också. Skitarii/CM har jag aldrig spelat eller ens spelat mot så de kan jag inte uttala mig om.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Skitarii/Mechanicus kan ju bygga helt tokiga enheter rent modellmässigt. Massor med möjligheter för total galenskap i plastlimsfabriken. Kör på det!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Tack för svar. Ja skulle jag bara gå på figurerna så skulle det ju bli Skitarii/Mechanicus direkt. Men jag gillar en armé som har hela paketet. Figurerna, fluffet och kul att måla. Därför jag hatar att Eldar är så ostiga. Favoritarmé på den fronten. Och så synd att Necrons fluff är lite meh och väldigt enformiga att måla.
Necrons är bara så enformiga som man gör dem. Det finns mycket att hämta där faktiskt, och fluffen är ju skithet!Gharnukk skrev:Tack för svar. Ja skulle jag bara gå på figurerna så skulle det ju bli Skitarii/Mechanicus direkt. Men jag gillar en armé som har hela paketet. Figurerna, fluffet och kul att måla. Därför jag hatar att Eldar är så ostiga. Favoritarmé på den fronten. Och så synd att Necrons fluff är lite meh och väldigt enformiga att måla.
Antar att svårigheten ligger i att hitta ett unikt sätt att måla dom påfauh skrev:Necrons är bara så enformiga som man gör dem. Det finns mycket att hämta där faktiskt, och fluffen är ju skithet!Gharnukk skrev:Tack för svar. Ja skulle jag bara gå på figurerna så skulle det ju bli Skitarii/Mechanicus direkt. Men jag gillar en armé som har hela paketet. Figurerna, fluffet och kul att måla. Därför jag hatar att Eldar är så ostiga. Favoritarmé på den fronten. Och så synd att Necrons fluff är lite meh och väldigt enformiga att måla.
- Lottomannen
Om jag skulle fått för mig att måla Necrons, så hade jag huggt tag i Ismeno och de andra "slitageexperterna" och gått på temat av en riktigt risig, rostig och trasig rymdrobotarme. Med massor av saknade delar och trasigheter.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Jag tänkte på porslin. Porslinliknande yta med massa weathering 
-
Elevatorlake
Necrons kanske inte vid första anblicken inbjuder till så mycket variation men ser man lite längre är möjligheterna i stort sett oändliga 
Som någon var inne på kan du ju använda precis alla rost- och vädringstekniker. Tror det är awaken realms som gjort en necronarmé i rost och osl som är väldigt slående i all sin enkelhet. Sedan finns det ju inget som hindrar att man tänker sig att de faktiskt var målade/lackade i någon färg vilket man sedan kan vädra med hårspray och chippning beroende på hur mycket man vill göra.
Jag har en tid haft en idé om att göra en necronarmé med tema att de håller på att resa sig ur jorden, typ som undead. Att man modellerar vissa som att de fortfarande är på väg upp och begravda till typ midjan osv. Då kan man göra de skönt rostiga och även ha jord och gräs på de som sitter kvar sedan de grävde upp sig själva ur jorden,
Necrons har ju även en fin intern balans i sin codex där i stort sett alla enheter är spelbara och det går att göra väldigt varierade listor utan att för den skulle pruta för mycket på konkurrenskraften.
Edit: det var den of imagination som stod för de rostiga robotorna. http://www.coolminiornot.com/340248
Som någon var inne på kan du ju använda precis alla rost- och vädringstekniker. Tror det är awaken realms som gjort en necronarmé i rost och osl som är väldigt slående i all sin enkelhet. Sedan finns det ju inget som hindrar att man tänker sig att de faktiskt var målade/lackade i någon färg vilket man sedan kan vädra med hårspray och chippning beroende på hur mycket man vill göra.
Jag har en tid haft en idé om att göra en necronarmé med tema att de håller på att resa sig ur jorden, typ som undead. Att man modellerar vissa som att de fortfarande är på väg upp och begravda till typ midjan osv. Då kan man göra de skönt rostiga och även ha jord och gräs på de som sitter kvar sedan de grävde upp sig själva ur jorden,
Necrons har ju även en fin intern balans i sin codex där i stort sett alla enheter är spelbara och det går att göra väldigt varierade listor utan att för den skulle pruta för mycket på konkurrenskraften.
Edit: det var den of imagination som stod för de rostiga robotorna. http://www.coolminiornot.com/340248
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets