Betrayal at calth boxen-30k

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
sefiii

Betrayal at calth boxen-30k

Inlägg av sefiii »

Hej

jag har en fråga, i 30k communitiet så verkar det som om att de flesta har fått en riktig uppsving i och med BaC boxen, jag har ingen friendly local game store nära mig och min spelgrupp är rätt bestående av folk jag kännt hela mitt liv, och de flesta av oss hade redan lite 30k grejer och ingen har skaffat en BaC eller är mer intresserad av 30K än tidigare. Bortom jag då, så en av sju personer circa.

Så jag lägger ut frågan lite allmänt, har det återupplivat er grupps intresse i 30k? Har det sprungit upp mer 30k verksamhet i er närhet?
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Elevatorlake

Re: Betrayal at calth boxen-30k

Inlägg av Elevatorlake »

Mitt intresse av 30k har definitivt ökat tack vare den boxen. Ända sedan jag började läsa (eller rättare sagt lyssna på) hh-böckerna har jag tyckt att 30k är mycket mer intressant fluffmässigt och även om jag älskar forgeworlds modeller var insteget att skaffa en 30k-armé också lite för högt, jag köpte istället enstaka modeller som jag kunde använda i 40k. När BoC-lådan kom hade man ju helt plötsligt en bra grund till 30k nästan gratis med gw/fw-standard så kan jag både njuta av fluffet och spela spelet med samma modeller som i böckerna även om det ju inte är milsvid skillnad mot 40k regelmässigt.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar