Sida 1 av 2

Buffmander?

Postat: 15 nov 2015, 22:47
av Gharnukk
Hej! Läst på flera olika forum om Tau Commander build som kallas "Buffmander".
Vad har han för utrustning? Tacksam för svar :)

Re: Buffmander?

Postat: 15 nov 2015, 22:50
av Flogger
Han har batmans utility belt ;)


Command and Control Node
Multi-Spectrum Sensor Suit
Puretide Engram Chip

Som vi också kallar honom: Batman

Re: Buffmander?

Postat: 15 nov 2015, 23:12
av Gharnukk
Tack för snabbt svar :)

Re: Buffmander?

Postat: 15 nov 2015, 23:14
av Flogger
Han brukar även bära Iridium Armour i de flesta fallen och ibland även Stimulant Injector :)

Re: Buffmander?

Postat: 16 nov 2015, 06:43
av DHettNeck
Vector Retro Thrusters är en viktig del också, likaså drone controller

Re: Buffmander?

Postat: 16 nov 2015, 08:33
av Gharnukk
Ah nice :) hur ser det ut när man är ute och lirar. Jag har svårt att hitta info om
hur dom olika delarna till uppgraderingarna ser ut då dom ej finns på bild i varken
Codex eller instruktionsbok. Blir man bannad om rätt del ej sitter på? ;)

Re: Buffmander?

Postat: 16 nov 2015, 08:52
av Flogger
Gharnukk skrev:Ah nice :) hur ser det ut när man är ute och lirar. Jag har svårt att hitta info om
hur dom olika delarna till uppgraderingarna ser ut då dom ej finns på bild i varken
Codex eller instruktionsbok. Blir man bannad om rätt del ej sitter på? ;)
Tror inte någon av dem existerar faktiskt, så länge du säger vad han har och att han tydligt står ut som kungen är det nog lugnt.

Re: Buffmander?

Postat: 16 nov 2015, 09:44
av Yabob
Det finns modell för Iridium Battlesuit (men vet inte om det är "krav" på att man spelar den). I övrigt har väl GW typ slutat berätta vad de olika delarna är till Tau. Stod det inte t.o.m. i förra boken att du fick sätta dit vad du ville?

Det fanns bilder på vad som var vad i deras andra codex, men Batman- grejerna var inte ens påhittade då.

Re: Buffmander?

Postat: 16 nov 2015, 09:54
av Jonke
Puretide engram neurochip är ett microchip inopererat i hjärnan på piloten=svårt att modellera på utsidan suiten.

Re: Buffmander?

Postat: 16 nov 2015, 10:08
av Gharnukk
Ja jo vissa saker förstår jag att det inte syns. Men vill minnas att förr hade delarna namn. Men får man sätta dit vad man vill så är det helt ok för mig. Mindre krångel bara :)