Hej! Ska fixa en enhet med Wolfguard terminators till min Space Wolves armé som jag håller
på med. Men vet inte riktigt hur jag ska utrusta dom. Funderade på Thunderhammer och shield
eller Wolf claws. Eller ska man mixa lite?
Sedan undrar jag hur man deployar bäst. Drop pod, land raider eller flygare? Eller kanske bara köra
deep strike rakt av?
Jag gillar en femma med två sköld/hammare, en med dubbla klor och en heavy flamer. Sen sköld och klo på pack leadern.
Sen har ju de olika leveransmetoderna olika fördelar/nackdelar. Flygare och landraidern är båda assault vehicles vilket är trevligt. Tyvärr så är de också rätt kostsamma. Det kan kännas som om flyern vinner i mobilitet, men om man har otur och får in den runda tre/fyra så har den nästan samma hastighet som en land raider...
Vill man köra dem hotfullt så är deepstrike trevligt. En Drop pod är ännu bättre, där är det mer en fråga om poäng. Och att du inte får plats med eventuell karaktär som vill följa med.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
Tack för ditt svar Gillar variationen på utrustningen du skriver. Kanske vore något. Transport är jag fortfarande lite kluven till.
Mina Dreadnoughts och Grey hunters kör Drop pods så kanske ska ha det till Terminators också?
Drop pods är ju alltid bra att ha men jag tycker space wolves flygare är coola plus att de ju är unika för space wolves vilket gör de extra roliga. De kan ju även användas till att transportera annat eller flyga runt tomma eftersom de har rätt bra beväpning.
Land raiders är coola men åtminstone för mig brukar de inte överleva så länge. Fördelen är ju som redan nämnts att du slipper ha den i reserv så du vet exakt vart du har den
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
När jag använt stormwolfen har jag kört SW egna detachment så jag vet att den kommer in turn 2.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Alla fungerar i stort sett i CC. Sen beror det på vad din HQ ska gå med.
Lord/battle leader på TWC är riktigt nice. Snabbt, tål och gör ont när de kommer fram.
Lord/Battle leader i Termos med claw/fist etc kan vara bra i en grupp med termosar. Gillar inte termosar så kan inte så mycket om vad som funkar riktigt bra där.
Wolf Priest för preferd enemy, Fearles och Healing Balms (brukar inte göra mycket).
Rune Priest med divination för reroll etc
Min favorit är Rune priest på bike med Runic Stave som slår på biomancy, inte ofta han får Iron Arm men alltid trevligt med S9 AP 2 attacker som slår på I 4. Inte det bästa om man ska köra kompetativt.
Armour of Russ är trevligt om man ska in och slåss i närstrid eftersom man sänker motståndarnes I i challange.
Om man har Long fangs som behöver lite buff är Ulrika the Slayer trevlig. Kostar inte mycket och har en 6" bubbla med PE och en 12" bubbla med Stubborn. går också br med CC enheter.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Med buffsen i stats och framför allt förflyttning så är en Wolf Lord/Wolf Guard Battle Leader på varg helt fantastisk. Håller man nere på leksakerna så behöver det inte bli så många poäng.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K