USA turnering?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Flogger

USA turnering?

Inlägg av Flogger »

Jag är lite sugen på att spela/arra en turnering a la USA. Alltså rakt av sno ett upplägg till en större turnering i USA, köra med de restriktionerna och missions samt köra deras variant av utslagning.

Detta innebär saker som:
Totalt okompat
FW är tillåtet, även enstaka garganter/supersaker
2,5tim per match (typ) på 1850, snabbt jävla spel
Utslagning, alltså för att vinna turneringen måste du vinna alla dina matcher och får aldrig torska.

Kanske kan arrangera en i mindre skala, typ 32 personer så utslagning går att lösa enkelt.

Hade folk tyckt detta var roligt? Hade ni kommit? Eller är jag ensam om att vilja testa the American way? :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Lillen

Re: USA turnering?

Inlägg av Lillen »

Jag skulle kunna vara på :)

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Låter skoj :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Om man får ha Bruce Springsteen-tröja och bandana är jag på.

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Nurgle skrev:Om man får ha Bruce Springsteen-tröja och bandana är jag på.
http://youtu.be/r1RbBHMeX80

Gillar tanken!
Flesh is a design fault

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Om det blir en officiell ITC-turnering är jag på. Kort matchtid bara för att känns inte så viktigt, svenskar kan ju tyvärr inte spela lika snabbt som amerikanare. Utslagsmodellen älskar jag, blir ett helt annat meta då, men det lider dock om matchtiderna blir för korta.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Pappersbåt

Inlägg av Pappersbåt »

Utslagsturnering har jag alltid varit nyfiken på. Dock så känner jag personligen att åka långväga för att spela en match och sen åka hem igen kan bli tråkigt. Finns det någon tanke på om man kan väga upp det?
En tanke kan ju vara att köra turneringen som en del av ett konvent så om man blir utslagen så kan man ta del av det när man åkt ut (spånar fritt här).

Hur som helst hade jag säkert varit på om det hålls i Jönköping!
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Pappersbåt skrev:Utslagsturnering har jag alltid varit nyfiken på. Dock så känner jag personligen att åka långväga för att spela en match och sen åka hem igen kan bli tråkigt. Finns det någon tanke på om man kan väga upp det?
En tanke kan ju vara att köra turneringen som en del av ett konvent så om man blir utslagen så kan man ta del av det när man åkt ut (spånar fritt här).

Hur som helst hade jag säkert varit på om det hålls i Jönköping!
Kanske som i Poker? De som åker ur turneringen kan köra cash games vareftersom - alltså casual for fun i detta fallet.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

"Utslagsturnering" i USA brukar vanligtvis betyda ett Win-(Draw)-Loss-system där man i princip behöver alla Wins för att vinna turneringen. Och då gäller det ju att turneringen har tillräckligt många deltagare för antalet rundor som skall spelas, eller tvärt om. T.ex. 4 rundor=16 spelare, 5 rundor=32 spelare, etc.
Som jag har fått intrycket av det så är det ok att hoppa av turneringen om man inte längre kan vinna den, men många väljer ändå att spela vidare.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Som katarsis säger. Blir mer casual games efter 1 loss då man vet att man e ute ur toppstriden men alla får spela alla rounds..
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Skriv svar