Sida 1 av 1

Deep strike med en Flygare?

Postat: 30 jan 2015, 17:21
av Nora
Hej
Noterade att det i IA13 boken finns flygare (utan Hover) som har Deep Strike. Går det att deepa en flygare utan att de auto vreckas? I annat fall är det sjukt ovärt!

Re: Deep strike med en Flygare?

Postat: 31 jan 2015, 18:05
av Elevatorlake
Nora skrev:Hej
Noterade att det i IA13 boken finns flygare (utan Hover) som har Deep Strike. Går det att deepa en flygare utan att de auto vreckas? I annat fall är det sjukt ovärt!
Någon på mars lär ju bli avrättad relativt ommedelbart efter att de gör planetfall med några hundra av de nya flygarna och samtliga kraschar omedelbart eftersom de deep strikar rätt ned i backen :)

Man får väl antingen anta att deep striken i sig räknas som att röra sig mer än 18" (eller hur långt det nu är de ska röra sig) i rundan flygaren kommer in eller så får den göra ett vanligt move efter att den anlänt?

Re: Deep strike med en Flygare?

Postat: 31 jan 2015, 21:50
av Excessus
För transporter räknas det väl att fordonet har rört sig combat speed när de DSar? Typ drop pods osv...eller?

Re: Deep strike med en Flygare?

Postat: 31 jan 2015, 22:44
av Elevatorlake
Excessus skrev:För transporter räknas det väl att fordonet har rört sig combat speed när de DSar? Typ drop pods osv...eller?
Japp, det stämmer.