Hej det ställs ofta frågor kring om man får använda alternativa modeller vid turneringar. Så jag tänkte följa med strömmen och ställa en jag med.
Frågan lyder. Är det ok att använda modellen som kan ses i länken nedan på turneringar?
http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-4 ... P-POD.html
Reglerna skulle vara de i GW space marine codexen för drop pods (inte intresserad av ev imperial armour regler). Men jag tycker mig skönja att modellen är större än vanliga drop pods eller? Vad är det som gäller då? Skillnader i storlek vet jag kan vara ett känsligt ämne.
GW Drop pod VS Forge Worlds dreadnought drop pod
Re: GW Drop pod VS Forge Worlds dreadnought drop pod
Vet folk som använder dem. Någon av dessa använder GW-pods till infanteri och FW större pod till Dreads.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
Gonka Koff
Jag är en av dom Röde nämner. När podsen kom in i kodexen för en sex-sju år sedan trodde jag att infanterister åker i vanlig pod och dreads åker i dreadnought pod.
Tror fortfarande att jag typ har rätt, men att ingen bryr sig ett skvatt. Hursomhellst är det osannolikt att någon skulle opponera sig emot att någon använder en dread drop pod till en dread.
Tror fortfarande att jag typ har rätt, men att ingen bryr sig ett skvatt. Hursomhellst är det osannolikt att någon skulle opponera sig emot att någon använder en dread drop pod till en dread.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Mina Summoning Circle-Pods ser just nu ut som om bara fotfolk kan kliva ur dem. Har planerat en tjockiscirkel för min Dread. Ska bara jaga fram ett par terränglådor till.
Min åsikt: heja FW-Pods till Dreads!
Min åsikt: heja FW-Pods till Dreads!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Dreadpodden har ju egna regler i nån IA-bok. Om det inte körs med IA-regler så är det en helt ok counts as.
Ah ok. Då vet jag förutsättningarna. Trodde att skillnaden mellan GW och FW poddarna skulle utgöra ett problem. Jag tackar så mycket för alla svar.