Imperial Knights på frammarch...
Imperial Knights på frammarch...
Hur ser turnerings-Sverige på att Imperial Knights klampar in på spelbord över hela riket? En codex centrerad på super-heavy walkers enbart och förlitar sig på allies och/eller Imperial Assets för fotfolk och luftförsvar.
Dessa känns inte brutalt br0ken, men lär skapa ett ökat behov av AT-vapen i turnerings-metat. De är scoring och har 6 structure-poäng styck och hyffsat med pansar.
Vad tycker folket spontant?
Dessa känns inte brutalt br0ken, men lär skapa ett ökat behov av AT-vapen i turnerings-metat. De är scoring och har 6 structure-poäng styck och hyffsat med pansar.
Vad tycker folket spontant?
Viktor Carlson
Tyresö
Tyresö
-
katzenjammer
Re: Imperial Knights på frammarch...
Det jag är nyfiken på är hur en arme med bara knights klarar hord-armeer, och vad som kommer hända när ig får nytt.
Min teori är att en ig arme med mycket fotfolk och tunga vapen kommer agera sax mot knightcodexens påse. Men detdär lämnar jag till er erfarna.
Jag tycker ofta att det känns som om gw släpper något som känns i överkant bra, bara för att sedan släppa något som klår det i nästa släpp. Inte att allt blir bättre generellt hela tiden, utan att vRje sak balanserar det förgående.
(Jag har säkert fel, spelar ju aldrig. Men man får ju lätt en uppfattning när man läser mycket på forum)
Min teori är att en ig arme med mycket fotfolk och tunga vapen kommer agera sax mot knightcodexens påse. Men detdär lämnar jag till er erfarna.
Jag tycker ofta att det känns som om gw släpper något som känns i överkant bra, bara för att sedan släppa något som klår det i nästa släpp. Inte att allt blir bättre generellt hela tiden, utan att vRje sak balanserar det förgående.
(Jag har säkert fel, spelar ju aldrig. Men man får ju lätt en uppfattning när man läser mycket på forum)
Flesh is a design fault
Paladin-knektarna har ju 2 stora blasts vardera samt två stubbers, samt att de stompar i närstrid. Tror inte de kommer ha särskilda problem med hordes...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Tror inte att knektarna är så uberbra faktiskt.. Mot fel arme kan man förlora 2 st knektar per runda känns det som (tänker melta spam, centurions, eldarer/tau med allt sitt tokskytte) Tror Orker kommer vara dom som får svårast mot knektarna faktiskt... Eller kanske GK???
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker att dom länns ruggit bra. Man får så mycket gratis på att vara super Heavy. Med tanke på hur det gick för escalation så tror jag inte att vi kommer se dom på turneringar före "7th" ed kommer iaf.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
De är snygga, tuffa och rätt bra. Hoppas vi får se dem på spelborden 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Synd att inte chaos kan alliera med dem... 
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Excessus skrev:Synd att inte chaos kan alliera med dem...
Det kommer nog
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Känner mer och mer för att starta med renegade guard när den nya IG codexen kommer...
Jag tror att de är sjukt bra och hoppas inte de kommer spelas på turneringar. Imperial knights är ett escalation codex och bör spelas med escalation inget annat.