Samla ESC/ETC rapportering här!

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Argos

Re: Samla ESC/ETC rapportering här!

Inlägg av Argos »

Fjärde plats var kass. Vi sög...

Jag, Pär och Lill-Jocke underpresterade och borde kunnat spela våra listor betydligt bättre.

Men jävligt kul hade vi.

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Argos skrev:Fjärde plats var kass. Vi sög...

Jag, Pär och Lill-Jocke underpresterade och borde kunnat spela våra listor betydligt bättre.

Men jävligt kul hade vi.
Vad föll det på då? Inte tillräckligt med förberedelse?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Vi tre spelade inte arméer som vi behärskade tillräckligt och inte heller arméer som är särskilt kul eller accepterat att öva med...

Personligen hade jag en dålig match-up mot Spanien 12-8, storvinst mot USA 19-1 och tur men sen klantighet till 2-18 mot Polen.

Om jag lyckas platsa nästa år så blir det med en egen armé.

Stort tack till xdanskx för lånet av en fantastiskt snygg armé som många motståndare berömde för dess målning.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Tack för alla gratulationer! Som Anders skrev så underpresterade de spelare som inte spelade "sin" armé (förra året spelade i princip alla det de ville). Jeppa fick mycket klurigare matchups än förra året och metaspelet har hårdnat, plus att det finns många kontringar mot våra listor.

Vi är dock nöjda med vår fjärdeplats och för min egen del hade jag förbaskat roligt under mitt sista år som kapten.

Användarvisningsbild
Elrik

Inlägg av Elrik »

Sista? Jag tycker att du ska vara kvar Jocko! :L

Grattis! På sätt och vis kul att det kan göra så stor skillnad att man inte tränat lika mycket med en "självspelande armé".
"Dom kallar mig Gud."

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

speedfreek skrev: Stort tack till xdanskx för lånet av en fantastiskt snygg armé som många motståndare berömde för dess målning.
Det var så lite så, kul att den uppskattades =)
Synd bara att den är så sjukt tråkig o spela....
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

Länkarna kanske har passerat här men resultat och detaljer finns på:
http://www.rankingshq.com/etc/tournamen ... SystemId=3
De individuella resultaten ska enligt sidan och arrangörerna upp där, annars har jag dom som bilder i min telefon.

Det tyska filmteamet har lagt upp ett litet blandatklipp, vad jag kan tolka ut ska det komma fler:
http://www.youtube.com/watch?v=ti0wH88lNKo

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Ball att vi hade samma poäng diff som amerikanarna.. tur att vi spöade dem med 81-79 så vi kom 4a istället för 5a..

egge

Inlägg av egge »

Sjukt bra att komma 4:a! Tycker att det är en helt ok placering och att ingen har underpresterat! Underprestation hade betytt 10+.

Jag tycker jocke skall vara kvar som kapten nästa år.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Visst kom vi 4:a, men det viktiga är att Sverige stred i toppen hela turneringen.

Det var också kul att se att nykomlingarna i laget spelade så bra. Jag hörde att det var Cadelin som drog in mest poäng, fantastiskt bra jobbat! Och Anders, du spelade väl inte alls dåligt? Av dina tre spegelmatcher blev det ju en draw och två vinster, -det borde väl tyda att du behärskar lashlistan alldeles utmärkt?

Jag ser fram emot matchrapporter - och speciellt skulle jag gärna vilja få berättat hur matchningarna gick till, och vilka tankar som låg bakom, -för trots att jag var på plats var det svårt att hänga med i den fasen utan att vara hopplöst ivägen.

/Henrik
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar