Nurgle skrev:Ibland, sena kvällar i ångestsvettiga lakan, ångrar jag att jag körde Ultras... WS är asballa. Vilken slagkraft!Flogger skrev:White scars är mongobra och rejält stabila
Sen tittar jag Tigurius djupt i ögonen så känns det bra igen.
"Bästa" armén för en nykomling?
Re:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: "Bästa" armén för en nykomling?
Orks var faktiskt den första armén jag tittade på. Köpte deras Codex och Waagh! Ghazkull supplement boken. Detta var dock innan jag införskaffade min airbrush men det slog mig snabbt att det skulle bli många figurer. Sedan att den inriktning jag ville köra skulle också bli väldigt dyr. Och det faktum att jag spelar Orcs till Fantasy gjorde att jag letade vidare istället. Ville inte bara måla Orks och Orcs så att säga. Vilket jag samtidigt kände var lite synd så jag även gjorde min tråd Jag vill bli bäst (av dom sämsta...) så sent som i april som jag minns att du postade i då Fenris.Fenris skrev:Jag skulle nog rekommendera orks, de är mer förlåtande om man gör misstag, visst är nog space marines de mest förlåtande, men orks har starkt närstridsfokus.
Eldar/Dark eldar är å andra sidan mer tilltalande ur målningsperspektiv, men med en airbrush, så borde inte horderna av orks bli så tidskrävande.
Demoner är sedermera inte så dumt, eftersom om man tröttnar på dem, så kan man återanvända dem eller sälja som "summons", då det finns en hel magidisciplin (Daemonic) som fokuserar på att åkalla demoner.
Orks är dessutom lite som att spela "heal" i ett MMORPG, alla vill att du ska vara med.
Men såg idag att det inte är långt kvar till Tau anländer. Och dom var anledningen till att jag började med 40K. Kan inte komma på mycket som kan toppa hur jag kände när Tau släpptes som helt ny armé. Jag är ett fan av anime och tyckte att dom hade precis den känslan. Och figurerna idag är ju ännu snyggare (tittar på dig Riptide
Orks är verkligen SÅ dåliga, det är nog bara systrar som är sämre nuförtiden. Skulle inte rekommendera dem.
Tau verkar bli riktigt balla, samt har de alltid haft häftiga figurer!
Tau verkar bli riktigt balla, samt har de alltid haft häftiga figurer!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Någon skrev i min tråd på Dakka Dakka att både Necrons och Tau har svårt att göra listor som inte blir hårda. Är det så?
Mkt mer sant med eldar än tau. Men crons, ja, absolut. I stort sett hela deras codex är bra stabila val.
Tau kan göra massa fräcka listor. Men dom blir inte så bra
Får väll se hur det blir efter nästa släpp.
Tau kan göra massa fräcka listor. Men dom blir inte så bra
Räknade lite med dom priserna som är just nu på samtliga arméer. En Necron armé och White scars skulle kosta ungerfär lika mycket cash. Medan Tau blir mycket dyrare. Och då snackar vi MYCKET.
Har suttit en del nu och tittat på mängder med Battle reports. Men enormt svårt att få någon som helst uppfattning om arméerna. Tittat på Orks, Eldar, Tau, Necrons och White Scars.Tau är nog den enda armén som jag inte sett vinna. Men jag skulle gärna höra lite för och nackdelar från er som är väl bekanta med 40K och helst inom turnerings scenen. Skulle uppskattas enormt 
Av de du har som alternativ har jag spelat Orker och WS i deras senaste utgåva, och då är White Scars by far bäst.
Orkerna är roliga att spela, men det är jättesvårt att vinna, då alla andra arméer är så mycket bättre just nu!
White Scars är både roliga och relativt förlåtande. Då de är så mobila.
Orkerna är roliga att spela, men det är jättesvårt att vinna, då alla andra arméer är så mycket bättre just nu!
White Scars är både roliga och relativt förlåtande. Då de är så mobila.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!