7th edition förändringar
- DarkMessiah
Re: 7th edition förändringar
Flogger skrev:- Vanguard strike. Din table edge är där din deployment zone är, så reserver kommer från både lång och kortsida så långt som deploymentzonen sträcker sig.
Din table edge är väl ändå fortfarande bara din långsida enligt bilden, precis som innan
Defensiva granater ger inte stealth inom 8" längre, men kan kastas för att orsaka blind.
En rätt stor förändring är att man tar dangerous typ hela tiden...
Och att multipel barrage utgår från första hålet när det gäller wound allokering.
Och att multipel barrage utgår från första hålet när det gäller wound allokering.
Man tar ett skyttevapen i taget och de kan bara döda så långt de kan. Dvs laser kanonen kan döda killen som står 30" bort om du tar det vapen sist, men bolter kommer bara kunna döda upp till 24". Tråkigt för eldar, ig och alla flamers i spelet. Men rätt rimligt ändå.
Så får en Trygon coversave bakom Gaunts nurå?
Ändrad wording?
Ändrad wording?
Om han är delvis täckt av osynlig mur. Så ja. Men går skotten fritt över så är svaret nej.
Är du säker? Jag läste i ett annat forum att det var formulerat tvärtom.. Att det är 1 hit om det inte är Swooping FMCs eller zooming Flyers som tar smällen.. De tar d3 hitsFlogger skrev: - Vector Strike är numera D3 hits när swooping FMCs eller zooming Flyers gör't. Annars bara 1 hit. Alltid AP2.
Så läser jag det också, om målet är en swooping fmc eller zooming flyer tar det 1d3 hits.Kaptenen skrev:Är du säker? Jag läste i ett annat forum att det var formulerat tvärtom.. Att det är 1 hit om det inte är Swooping FMCs eller zooming Flyers som tar smällen.. De tar d3 hitsFlogger skrev: - Vector Strike är numera D3 hits när swooping FMCs eller zooming Flyers gör't. Annars bara 1 hit. Alltid AP2.