APOCALYPTICON?
Re: APOCALYPTICON?
Fast det är inte spel på bakgården för alla i Jönköping.
Om Svea rike mönstrar sina trupper, reser över hav och land för att uppbringa landets största 40k slag, då fetsuger det om nån snubbe står med några D-plattor på andra sidan och bombar ut dig innan du hunnit få på mystofflorna.
Roll off om att börja och steal initiative får inte vara de mest avgörande kasten, är din armé borta är det roliga slut, det kommer inte 4 matcher till där det kan gå bättre.
Det är alla ägg i en korg, upplägget måste vara genomtänkt fyra-fem gånger..
Det är vad jag tror.
Om Svea rike mönstrar sina trupper, reser över hav och land för att uppbringa landets största 40k slag, då fetsuger det om nån snubbe står med några D-plattor på andra sidan och bombar ut dig innan du hunnit få på mystofflorna.
Roll off om att börja och steal initiative får inte vara de mest avgörande kasten, är din armé borta är det roliga slut, det kommer inte 4 matcher till där det kan gå bättre.
Det är alla ägg i en korg, upplägget måste vara genomtänkt fyra-fem gånger..
Det är vad jag tror.
Det ligger något i det Captaingallas säger.
Allt ni skriver här i tråden kommer vi ta till oss när vi planerar en sådan här grej och framför allt kommer missionet vara väl genomtänkt, det är ändå en enda stor match under 1-2 heldagar liksom.
Allt ni skriver här i tråden kommer vi ta till oss när vi planerar en sådan här grej och framför allt kommer missionet vara väl genomtänkt, det är ändå en enda stor match under 1-2 heldagar liksom.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Är planen nått fluffigt?
Eller tänkte ni bara slänga ut spelare på varsin sida o grinda lös?
Rashia skrev:Är planen nått fluffigt?
Med tanke på vad vi har för folk i föreningen tror jag det blir sjuuukt fluffigt
Jag skulle gärna åka på denna typen av event,ed två reaver titans å en massa småttingar och en halvklar emperors titan så kan man stå för mycket dakka. Men jag ser gärna ett eget bord till åtminstone några titaner.
-
Desertlord
Ett objektiv per sida o slay the warlord ?Flogger skrev:Det ligger något i det Captaingallas säger.
ha ha ha
nej, allvarligt så har jag något jag alltid vilja testa men jag kastar ett PM eller något på dig.
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0
Igår diskuterade vi även ett annat koncept, en parturnering blandat med singelturnering.
Att man t.ex. får ta med sig 2000 poäng, dubbla FOCs, allt från GW och FW tillåts. Så spelar man 2 matcher på en dag, sedan andra dagen så paras man ihop med sin "partner in arms" och spelar de sista två matcherna (på dubbelt så stora bord) tillsammans (som på warcon). Då blir det 5000p per bord och upp til fyra lords of war.
Vi har testat att spela på dessa sätt och det är sjukt kul
Ett sådant koncept hade nog varit sjukt roligt samtidigt som det ger en turneringsskänsla OCH en apocalypsekänsla
Att man t.ex. får ta med sig 2000 poäng, dubbla FOCs, allt från GW och FW tillåts. Så spelar man 2 matcher på en dag, sedan andra dagen så paras man ihop med sin "partner in arms" och spelar de sista två matcherna (på dubbelt så stora bord) tillsammans (som på warcon). Då blir det 5000p per bord och upp til fyra lords of war.
Ett sådant koncept hade nog varit sjukt roligt samtidigt som det ger en turneringsskänsla OCH en apocalypsekänsla
- bolterochkniv
låter mäktigt, men är inte helt med på poängmatten.. slår man ihop två singelarméer à 2k pts så blir det väl 4000? dvs 8000 per bord?Flogger skrev:Igår diskuterade vi även ett annat koncept, en parturnering blandat med singelturnering.
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Helt rätt! Skrev fel bara, telefonens tangenter är små och mina fingrar storabolterochkniv skrev:låter mäktigt, men är inte helt med på poängmatten.. slår man ihop två singelarméer à 2k pts så blir det väl 4000? dvs 8000 per bord?Flogger skrev:Igår diskuterade vi även ett annat koncept, en parturnering blandat med singelturnering.
Detta låter bättre men 2000 poäng tycker jag känns lite med tanke på att lords of war ska vara med. Jag säger 2500-3000 poäng per spelare.
Och så stronghold assault också.
Styrka D föreslår jag (utan att speltestat) räknas som Styrka 10, armourbane, fleshbane, instant death och kanske +1 på vehicle damage table. Ligger närmare hur de var i gamla apocalypse.
Och så stronghold assault också.
Styrka D föreslår jag (utan att speltestat) räknas som Styrka 10, armourbane, fleshbane, instant death och kanske +1 på vehicle damage table. Ligger närmare hur de var i gamla apocalypse.