3d-skrivare

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Hylander

Re: 3d-skrivare

Inlägg av Hylander »

Vissa bits kanske kan bli vettiga att skriva ut snart (2+ år eller så) så som meltor eller annat man vill kitta vanliga gubbar mer. Annars ser det inte riktigt värt ut ännu..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Ogge

Inlägg av Ogge »

Cooolt!

GW! Feel the wrath of the 3d-skrivare!

:twisted:

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Spännande, grymt nyfiken på hur det blir.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Ogge

Inlägg av Ogge »

Det slog mig att man i framtiden skulle kunna koppla en 3d-printer till en dator med en väl utvecklad artificiell intelligens. Då skulle datorn själv kunna skapa...något. :D

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Kopplar man den till min dator blir det bara 3D-porr. Kingdom death wet-nurse typ.

Nä, skojar bara. Känner mej så hotad på kvinnodagen att jag måste vara överdrivet grabbig.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Jag har pysslat med 3D-printing något år nu via Shapeways. Se mina alster på http://www.shapeways.com/shops/blackbitz

Med rätt material och en proffesionell printer blir modellerna lika bra som plastfigurer. Och priset på enstaka figurer blir oftast billigare än GW om man jämför med Finecast men dyrare per gubbe i storpacken. Bitz och konversion kits är lätta att göra.

3D-printing kommer förändra, om inte vår värld, vår syn på saker. Att kunna kopiera fysiska objekt är magiskt. Men att skapa egna, eller bara modifiera andra objekt öppnar helt nya möjligheter. "Snygg lampa, men lite konsig strömbrytare - det fixar vi". Redan idag kan man skriva ut i 4-färg och i olika material (plast, glas, metall, keramik, gummi, guld). Copyright begreppet kommer också att prövas.

Hemmamodellerna kostar idag $1-2000 men upplösningen är då inte så bra. Kan fungera till terräng och ev fordon. Men materialet är billigt. Det finns till och med lösningar för att mata sin skrivare med återanvända plastförpackningar.

Jämför med färglaserskrivarna för 10 år sedan. Ge dem några år och de kommer bli mycket billigare och bättre.

Det finns redan idag en stor community som pysslar med detta. Mycket spännande.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Det är inte bara fun and games. Cobra hade en special om en person som skriver ut komponenter till ett fungerande handeldvapen. Allt man behöver är en ritning...

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Går säkert att hitta på piratebay. Om inte idag så imorgon.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

@Guildmaster: 3D-printer för $1?! Taget! ;)

http://thepiratebay.se/blog/203
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
rallerex

Inlägg av rallerex »

Rouge Trader

Skriv svar