Alternativ till komp, ITC-inspirerat

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Spell Familiar

Re: Alternativ till komp, ITC-inspirerat

Inlägg av Spell Familiar »

Gillar idén men håller med Tröger om att det nog är bäst att vänta och se.
Fast det skadar ju inte att gräva lite i idén och kanske speltesta lite, vem vet om GW fuckar upp ännu en edition.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Snacka om "värdeglidning" inom 40K communityn. För inte länge sedan ville många inte skriva om reglerna och ex. LBK fick på skallen ang. fixande med rerolls mm. Nu verkar det som om många viill skriva om rätt många regler. Jag har flera grejer jag tycker är helt skeva i spelet jag också. Ni kan få en lista... Frågan är vilka som ska välja vad som ska ändras och hur samt om det skulle göra någon som helst skillnad.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Det lär väl bli som vilket open source-projekt som helst, där någon eller några sammanställer alla andras idéer. Den som inte gillar detaljer men vill använda det ändå kan föreslå ändringar eller göra en egen variant till sitt arrangemang.

Så lista vad du tycker behöver ändras, Röde.

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Röde skrev:Frågan är vilka som ska välja vad som ska ändras och hur samt om det skulle göra någon som helst skillnad.
Ja det är ju frågan...

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Tycker personligen att ITC är en bra väg att gå. De har ju vissa restriktioner som gör att saker inte blir så överdrivna men fortfarande är bra. aldrig 2+ rerol utan det bästa du kan ha är 2+ 4+ vilket fortfarande är grymt bra men inte bullet proof. Låter communityn rösta om det framkommer regler som är brutna är med en sak jag gillar med formatet.

Skriv svar