Jain Zar eller Autarch

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Papa D

Re: Jain Zar eller Autarch

Inlägg av Papa D »

WL i harlequins för att deras WL-trait är helt bonkers?

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jag tycker inte din eldar del bidrar med något förutom komp sänke.

Tror du kan få en betydligt hårdare lista med bara DE/H

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Jonke

Inlägg av Jonke »

Körde cast of players, maxad troupe. 4 caress, 5 kyss, inga pickadoller. I en match lärde de khorne deamonkin slåss, det var höjdpunkten, i en annan fick de smaka en 5 burnas när de stog i en klump.

2+ tank är sjukt värt, veil of tears är skitbra, lade alla tärningar på den varje psykfas.

Skulle jag köra med autarch skulle jag hålla den billig, enda uppgiften är att denya overwatch. En fusion gun kan vara värt. Men han är inte värd att tanka med med t3 och bara 3+.

Per poäng gör kyssen mer wounds än caressen och är mer stabil. Caressen har väl potential att göra er skada och kan skada tyngre fordon.

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Papa D, Håller med om att det är ett komp sänke där man inte ostat ut så mycket det går för minuset man får. Dock så ser jag följande som ett väldigt bra komplement till Harleys då de är vääldigt fragila och har kort range och behöver vara konsekventa och pålitliga för att en match inte ska skita sig (reserver).

*+1 på reserve rolls genom autarch (wwp godis så man mer kan lite på att den kommer tur2).
*Lägger markers i ruiner som scouts kan trycka i med 2+ cover. bidrar även till att skjuta monster på long range.
*Long range, hög T och hög dmg output från wraithlorden
* Banshee masks. Harlequins kan annars inte vinna mot tex DA eller Tau

Vet inte om DE kan komplettera på samma sätt, men jag är idel öra :D

Jonke, lutar en del åt JZ, gillar det du skriver och gillar tanken på tanken :)

Jonke

Inlägg av Jonke »

Jag tycker rangers är skitbra, men räkna inte med att de lyckas skjuta ihäl något. Jag ser till att lägga objektiv längs med kanterna och så outflankar jag dem. Sen får de smyga runt och ta objektiv, linebreaker. Skjuta pistol och assaulta fiendens klena scoring etc. Enda gången jag skjuter long rifles är om de redan står på ett objektiv jag vill ha, annars får de springa :)

Skriv svar