Oracles på Wh40k när det gäller fakta

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
GoTNGWH40k

Re: Oracles på Wh40k när det gäller fakta

Inlägg av GoTNGWH40k »

Röde:

Känner du dig utvald eller håller du dig bakom kulisserna?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Allt gammalt 40K fluff är väl bara ett Google-sök bort nuförtiden? Har i alla fall alla 40K publikationer fram till -90 så behövs det nåt blädder därifrån är det bara att hojta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

GoTNGWH40k

Inlägg av GoTNGWH40k »

Väntar med att hojta ännu. Det vi behöver är ta fram namn på soldater eller krigare. Nätet har en del fast GW är sylvassa på att bevaka sin IP. En del karaktärer i böckerna, som vi vill ha fram är gömda på nätet. Det vill säga de finns inte där ute.

Så är du ett Orakel eller på snudd på, så får du hojta...

Jag återkommer...

Jonke

Re: Sv: Oracles på Wh40k när det gäller fakta

Inlägg av Jonke »

GoTNGWH40k skrev:Väntar med att hojta ännu. Det vi behöver är ta fram namn på soldater eller krigare. Nätet har en del fast GW är sylvassa på att bevaka sin IP. En del karaktärer i böckerna, som vi vill ha fram är gömda på nätet. Det vill säga de finns inte där ute.

Jag återkommer...
Nämn en 40k-karaktär som ni inte hittar info om online.

Eller vad är ni ute efter egentligen? Specifika namngivna karaktärer (mephiston, eldrad, horus) eller bara trupptyper (devastators, zoanthropes, striking scorpions)?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Jonke skrev:
GoTNGWH40k skrev:Väntar med att hojta ännu. Det vi behöver är ta fram namn på soldater eller krigare. Nätet har en del fast GW är sylvassa på att bevaka sin IP. En del karaktärer i böckerna, som vi vill ha fram är gömda på nätet. Det vill säga de finns inte där ute.

Jag återkommer...
Nämn en 40k-karaktär som ni inte hittar info om online.

Eller vad är ni ute efter egentligen? Specifika namngivna karaktärer (mephiston, eldrad, horus) eller bara trupptyper (devastators, zoanthropes, striking scorpions)?
Ja, ett exempel på vad ni söker vore trevligt.

Arioch

Inlägg av Arioch »

look up 40k fluff bible around 336 pages of fun:)
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Fenris

Inlägg av Fenris »

Tolka inte det här som att jag försöker slå ner på er, ambitionen är helt klar nobel, MEN:

Har jag förstått det hela rätt, så ska ni alltså innofficiellt åt GW utveckla ett "appspel" som ska kopiera fluffkaraktärer inom 40k's universum som ska programmeras i ett program språk som inte heter open-source men ni är inte säkra på vilket språk ni ska använda.

Eftersom jag läser programmering och har än så länge bara kan programmeringsspråken Basic, Assembler, C, C++, C#, java och Arduino, samt ett par modelleringskurser inom objektorienterad programmering så tror jag inte ni är direkt seriösa om ni inte ens vet att open-source handlar att lägga ut eran källkod så att folk själva kan gå in och lägga till eller ta bort saker till programmet, samt att göra moddar till det. På liknande sätt som counter-strike gjordes som en mod till half-life från början.

Om sen GW är seriösa med att vilja jobba med er så tror jag inte de har några problem att ge er en kopia på de flufftexter ni kan tänkas behöva.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

@OP; hade ni något exempel på vad det är ni söker för info?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jag letar alltid på Lexicanum, den sidan har banne mig allt. Som Wiki för 40k. :D

http://www.lexicanum.com

GoTNGWH40k

Inlägg av GoTNGWH40k »

Tjena!

Här händer det saker...

Namngivna karaktärer: Ett exempel är svårt att hitta på nätet är exempelvis Kal Groston eller varför inte Moop. Kal vem? Moop vem?, tänker några av er...Precis. Den soldaten (Som i boken blev utvald) läste jag om i novellen "The Last Days Of Ector". Har haft svårt att hitta honom på Lexicanum. Hoppas det var ett tydligt exempel. Det vill säga karaktärer som finns utanför radarn av Internet. I det material GW har gett ut. Om ingen av er som känner någon som redan gjort detta :-).

Förstår dig: Vi är inofficiella eftersom GW gärna vill annonsera ut spel när det är klart. Ett kontrakt är skrivet. Programmeringen görs av våra programmerare de har bättre koll på det detaljerna. Vi sköter saker runt omkring, som detta. Spontant så är jag säker på att GW inte skulle tillåta oss ha open sorce. De är väldigt bra fast omöjliga att förhandla med. Trust me!

Trust me gånger två*2: De har inget av det vi frågar efter arkiverat på ett och samma ställe. Nu sitter vi här (Vilket är kul) med material som ska gås igenom och hitta fler okända karaktärer som Kal Groston eller Moop, som för övrigt är död.

Thanks for the fluff bible :-). Let´s see what we can use without messing around with IP rules.

Skriv svar