Jonke skrev:Fenris skrev:Köp gamla i metall istället om du hittar i 6-pack.
Angående WYSIWYG så bör han ju ha korrekt beväpning och inte urskilja sig ur gruppen.
På min warp spider Exarch(i metall) så kan man låta bli att limma fast powerblades, men man får kapa ena vapnet om man vill ha honom som en vanlig warp spider. (jag har som tur är 6 gubbar 5 + exarch, då jag köpte blister packs nån gång på tidigt 90-tal

)
Tråkigt att reglerna säger twin-linked istället för 2x nu på BS5 exarcher, det är ju samma problem med Dire Avengers.

men det kommer säkert ändras till nästa codex

Warp spiders kom 4+1 även när de var metallfigurer i boxen. Och jag vet inte vad du har för exarch men mig veterligen finns det bara en sculpt: kropp i ett stycke med armar med powerblades i vädret och lösa tl spinners och lös ryggsköld.
@op: borde väl gå att köpa en extra på eBay för överkomlig summa pengar.
Jag hade köpt 1st Warp spider i ett blister pack, och köpte sedan en massa begagnade gubbar, de flesta omålade, bland dem fanns det 4+1 Warp spiders, Exarchen har mycket riktigt 2 armar med powerblades men även 2 armar med deathspinners samt en ryggsköld, ryggskölden tillsammans med kroppen bildar 2 cylindriska hål ett för armarna med powerblades och ett för armarna med deathspinners. Om man kapar bort vapnet på en av armarna med deathspinner och låter bli att använda armarna med powerblades, så har ju modellen endast 1 deathspinner, som han visserligen håller i en hand då den andra är avkapad, men borde gå att fixa en hand med tex greenstuff eller från någon annan modell eller från andra modellers bits. Har man gjort det här tycker jag modellen är godkänd i turneringar.
I vänskapsmatch spelar det dock ingen roll, jag brukar låta folk proxa ganska friskt, 2 flygarbaser som dreadknights tex, men om man ska ha gubbarna målade, så ska dem iaf ha rätt vapen.
Hellre omålat med rätt vapen än målat med fel vapen.