Tips kring Warhound titan

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: Tips kring Warhound titan

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Om man faktiskt vill kunna spela med sin titan känns en warhound som det klart bästa alternativet. En baronial Court må vara dyrare men jag tycker också den är betydligt bättre än en warhound för poängen. Den skjuter minst lika mycket, är betydligt bättre i närstrid (warhound har attack och initiativ 1...), har dubbelt så många HP och ett 4++. Warhounden har förvisso två voidshields men jag tar 4++ istället vilken dag i veckan som helst.

Det en warhound har som imperial knights inte kommer i närheten av, hur många de än är, är modellens coolhet och fluffet, det kanske viktigaste trots allt :)

En annan strategi hobbymässigt kan vara att köpa den direkt och sedan jobba på den lite nu och då. Det beror ju lite på hur man fungerar som person men det tar som sagt ett bra tag och kan bli lite tröstlöst ibland så det kan vara bra att blanda ett sådant projekt med några andra så man får lite ombyte.
Hmmm... kanske ska testa min baronial court nåndera dagen. Fast som du säger - coolhet är viktigt. Dessutom gillar jag ju mina space marines. Med 1000+ poäng IK så blir det en IK-lista med lite smurfer vid sidan av. Med en warhound så är det precis som när Uriel och hans marines med två Warhounds höll tillbaka Tyranidanstormningen för att köpa tid för att bygga upp försvaret på Tariel Ultra.

Känner hur kraften drar i mig...
"Come Luke, join the dark side...."

Skriv svar