Byta Tau mot närstridsinriktad armé. Korkat?
Byta Tau mot närstridsinriktad armé. Korkat?
Hej! Har säkert sagt flera gånger att Tau fick mig att börja med 40K. Gillar
figurerna extremt mycket. Där och då tyckte jag om att blåsa bort mina motståndare
från typ andra sidan spelplanen. Men jag tyckte inte om att bli utplånad så fort någon
kom fram till mig. Och genom åren har jag märkt att jag mer och mer uppskattar att slåss
i närstrid. Spelar nästan enbart fantasy men har införskaffat en ny Tau armé när senaste
Codex kom men har inte monterat den och därmed inte spelat något heller. Sedan vet jag
ju att Tau inte är populära hos sina motståndare. Dom är både ost och fiskansikten. Hemsk
kombo. Ska jag ens investera min tid, kärlek och energi på denna armé eller försöka hitta en
mer närstridsorienterad armé. Missförstå mig inte, saker kan skjuta inga problem. Men vill helst
se att saker kan slåss med. Tips! Förslag! Eh, vishet?
Rent spontant tänker jag Necrons. Tåliga men kan även piska en och annan i näsrstrid.
figurerna extremt mycket. Där och då tyckte jag om att blåsa bort mina motståndare
från typ andra sidan spelplanen. Men jag tyckte inte om att bli utplånad så fort någon
kom fram till mig. Och genom åren har jag märkt att jag mer och mer uppskattar att slåss
i närstrid. Spelar nästan enbart fantasy men har införskaffat en ny Tau armé när senaste
Codex kom men har inte monterat den och därmed inte spelat något heller. Sedan vet jag
ju att Tau inte är populära hos sina motståndare. Dom är både ost och fiskansikten. Hemsk
kombo. Ska jag ens investera min tid, kärlek och energi på denna armé eller försöka hitta en
mer närstridsorienterad armé. Missförstå mig inte, saker kan skjuta inga problem. Men vill helst
se att saker kan slåss med. Tips! Förslag! Eh, vishet?
Rent spontant tänker jag Necrons. Tåliga men kan även piska en och annan i näsrstrid.
-
Elevatorlake
Re: Byta Tau mot närstridsinriktad armé. Korkat?
Klassiska närstridsarméerna är väl tyranider och orker.
Jag har själv en massa poäng tau som samlar damm i garderoben av liknande orsak som dina. Jag gillar modellerna, tycker det är en rätt cool armé men de är inte så roliga att spela.
Necrons är ju stabila, helt klart en av de mer flexibla codexerna just nu med väldigt fin intern balans, i stort sett alla enheter i den codexen går att använda.
Jag har själv en massa poäng tau som samlar damm i garderoben av liknande orsak som dina. Jag gillar modellerna, tycker det är en rätt cool armé men de är inte så roliga att spela.
Necrons är ju stabila, helt klart en av de mer flexibla codexerna just nu med väldigt fin intern balans, i stort sett alla enheter i den codexen går att använda.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
- Lottomannen
Jag älskar närstrid och spelar vanligtvis chaos. Men det går ju inte att rekommendera med gott samvete. Jag har för tillfället övergett ondingarna för space Wolves som också är kul om man gillar att boxas.
Men om jag skulle startat en ny armé nu så hade jag kört Khorne Daemonkin. De verkar ascoola med sina regler. Det är bra om fiender dör, men det är helt ok om egna enheter också gör det
Men om jag skulle startat en ny armé nu så hade jag kört Khorne Daemonkin. De verkar ascoola med sina regler. Det är bra om fiender dör, men det är helt ok om egna enheter också gör det
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
-
Elevatorlake
Just ja, daemonkin glömde jag helt bort. De verkar roliga att spela och är absolut roliga att möta också.
Ja Daemonkin har jag sneglat lite på. Bloodthirster figuren är ju episk 
-
Elevatorlake
... tills du ser den från fw, den är lika episk som sitt prisGharnukk skrev:Ja Daemonkin har jag sneglat lite på. Bloodthirster figuren är ju episk
Finns ju asmånga tuffa modeller till AoS som måste gå att avända. Slaughter priest modellerna är ju några av tuffaste GW gjort.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Lirar Ad Mech och jag älskar att komma in i cc med mina Infiltratörs och Ruststalkers. Snabba kisar alltså 
AD Mech är kanske mer shooty än cc men det finns som sagt fräsiga CC units också. Dragoons mot fordon t.ex...
/ Ljuy.
AD Mech är kanske mer shooty än cc men det finns som sagt fräsiga CC units också. Dragoons mot fordon t.ex...
/ Ljuy.
Nu har jag sålt mina Tau
Nu ska jag bara komma på nästa projekt. Så många val!