Den mest neutrala karaktären i 40k??
-
GoTNGWH40k
Re: Den mest neutrala karaktären i 40k??
Vad jag menar med neutral??
Jo, en karaktär som inte sticker någon i ögonen fast är tuff så in i bomben.
Karaktären är till för att användas för ett steg för steg guide, mer känt som tutorial i folkmun.
Vi har en hel del factions i det spelet som vi utvecklar (Ni som inte känner till det) för GW. Vi skulle vilja ha en karaktär som funkar för ALLA. Kan vara svårt.
Några andra förlag???
En Inquisitor kan funka eller?
Jo, en karaktär som inte sticker någon i ögonen fast är tuff så in i bomben.
Karaktären är till för att användas för ett steg för steg guide, mer känt som tutorial i folkmun.
Vi har en hel del factions i det spelet som vi utvecklar (Ni som inte känner till det) för GW. Vi skulle vilja ha en karaktär som funkar för ALLA. Kan vara svårt.
Några andra förlag???
En Inquisitor kan funka eller?
-
katzenjammer
Om det måste vara samma karaktär. Man skulle kunna byta spelarkaraktär i olika scenario, men ha en remembrancer eller psykare som berättar. Om man vill att karaktären skall förklara utan att egentligen själv vara med i situationen.
Flesh is a design fault
Nån sån existerar nog inte i spelet. Skulle kanske vara en ultra radikal inquisitor om något.
Att hitta en enskild karaktär som känns naturlig som guide för både Orks och Tyranids såväl som Chaos och Eldar är nog inte möjligt. Men det borde väl gå att skapa en ny figur? Någon slags neutral robot/AI som är en del av interfacen typ, inte själv en aktiv del av världen t.ex.GoTNGWH40k skrev:Några andra förlag???
För mer inlevelse så tror jag faktiskt att nyckeln ligger i hur guiden uttrycker sig snarare än vem/vad denne är. Det kan t.ex fungera utmärkt med en Space Marine/inquisitor/Commissar som guide även för Orks/Chaos etc om dialogen är rätt:
"Now let's look at how the xenos scum move their troops"
"Remember, know your enemy!"
"The traitor legions do not hesitate to employ foul daemons on the battlefield"
Lite överlägsen och föraktande ton bara så kan det fungera bra. En annan variant är väl att hålla dialogen helt neutral och bara variera porträttet på guiden i enlighet med spelarens val.
Vad är det förresten för spel ni håller på med och var kan jag läsa mer om det? Jag bara antog att det var något slags krigsspel och anpassade svaren därefter!
- stormshaft
Twisten i "Legion"-boken var inte nådig, höll på att ramla ur soffan så jävla coolt det var.Excessus skrev:Alpha Legion är inte neutrala. På vilken sida de än är på, så har de en speciell agenda.
-
GoTNGWH40k
Do not spoil Alpha. Läser den nu...
Vad vi gör för spel?? Det enda jag kan berätta är......Inget. Gillar dina meningar. När jag kan säga vad vi gör så skulle du definitivt kunna hjälpa till.
Trust me ni kommer vara de absolut första att få testa det och veta. Har redan kört en testvända på iOS med några här inne. Och ändrat och förbättra, striving for perfection.
Har ett förslag som dök upp, trumslag.................
vad säger ni om Ephrael Stern?
Hon kan funka hos alla (exkl. SM el. Empire).
Fast kan hon funka ändå, trots det....? Eller kommer spelare korva sig? Ni få tänka på att det är den första spelaren stöter på.
Vad vi gör för spel?? Det enda jag kan berätta är......Inget. Gillar dina meningar. När jag kan säga vad vi gör så skulle du definitivt kunna hjälpa till.
Trust me ni kommer vara de absolut första att få testa det och veta. Har redan kört en testvända på iOS med några här inne. Och ändrat och förbättra, striving for perfection.
Har ett förslag som dök upp, trumslag.................
vad säger ni om Ephrael Stern?
Hon kan funka hos alla (exkl. SM el. Empire).
Fast kan hon funka ändå, trots det....? Eller kommer spelare korva sig? Ni få tänka på att det är den första spelaren stöter på.
En servitor eller servoskull då? De är rena drönare som är utan känslor = neutrala.
Dock är de rätt kassa och inga feta karaktärer om det är det man är ute efter..
Dock är de rätt kassa och inga feta karaktärer om det är det man är ute efter..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Skulle påstå det går att skapa flera egna karaktärer öppna för samarbete. Somliga mer lämpade än andra antar jag beroende på hur man ser på det.GoTNGWH40k skrev:Hej
Är det förutsatt att individen själv leder en egen styrka?
Är deltagandet Kort eller långsiktigt, av personliga eller ideella mål, utomstående- frigjord eller fortfarande tjänande sin faktion i viss utsträckning? För att berätta, handel, delge uppdrag eller kanske brygga politiska intressen? Rör det sig om rent samarbete eller något av en illvilja/agenda? Spelar individens "rank" in något? Vilken sorts roll fyller karaktären, en tekniskt, teoretiskt eller politisk?
Tau är kända för att arbeta med andra raser (eller vilja assimilera in i sitt imperium) beroende på hur man ser på det. Aun'va är nog ett rätt trisst val då han är deras översta rymd-påve, framstår som väldigt trisst och inte nämnvärt omtyckt av spelare rent generellt. För övrigt så [SPOILER]blev han assassinerad i senaste kampanjboken.[/SPOILER]
Ska du välja en specifik spelkaraktär har du nog mer lycka med säg Shadow'sun eller kanske till och med Aun'shi.
Eldar tenderar att vara "typish" en välvillig faktion med kunskap och förstånd för det mesta om den sidan ska till. Phoenix lords är nog att ta i, de tenderar att vara typiskt krigiska av sig, men kanske en Prins, Farseer (Kanske Dick-Eldrad!?) av något slag eller Warlock om du vill gå neråt i rankerna. Ska det vara en fristående filur kanske en Corsair eller till och med en Harlequin som tonsättare, det är ju något de kan, jokrar som de är?
Necrons rent generellt är rätt mordiska av sig. Men det finns några Lords som under sin sömn ändrat beteende och tankemönster. Där rör det sig kanske om framtida ambitionen att återfå dödliga kroppar och finna nya sätt att någon gång i framtiden kunna återgå till "levande väsen igen". Vissa namngedda karaktärer kanske t.o.m ett bra vaäl? Men ganska mycket av ett long shot dock~
Adeptus Mechanicus har alltid nå fuffens för sig, finns inte många kända karaktärer att gå på där men den som gräver finner. De är dock oftast väldigt insatta i vissa ämnen väldigt djupgående och behöver inte nödvändigtvis vara helt avtrubbade som de kan framstå.
Orks har ju freebooters bland annat som jobbar som pirater och mercenaries av olika slag. De har en mildare attityd mot andra raser så länge de finner att de får ut något av det. Kan ge en kul twist, orks är ju generellt inte särskillt politiska av sig så åter igen beror det ju på vad syftet är.
Spacemarine captain renegade eller kanske pilgrim. En kvarleva från en gammal konflikt, kanske kastad genom warpens tid och rum för att hamna vart detta nu befinner sig.
Utöver mänsklig inquisitor vill jag peka med hela armen mot en annan roll i imperiet, nämligen Rogue Tradern. Huvudsakligen handelsmän insatta i det mesta, både politiskt som resurser av alla slag. Socialt bemötande hör till yrket, ibland mot aliens, ofta kaxiga och karaktärsfulla som oftast kommer med ett (eller flera skepp
Kokar du ner din punkt så den blir lite mer överskådlig så kan jag säkert peka dig i rätt tiktning mer sakligt. Antar dock att detta är något i stil med kommentator/guide till Battlefleet Gothic: Armada?
Lycka till.
-
GoTNGWH40k
Jag ställer mig upp och applåderar, vill att du ska komma tillbaka efter föreställningen från publiken. Tackar ödmjukt för att du tagit mig på en fantastisk resa i din hjärna och tankar. Varje ord var magiskt och roligt.
De andra i sällskapet har också läst varje bokstav, ord, stavelse, komma, mening och punkt i tråden.
Vi kan tänka oss att dela med oss vissa saker....
Hur det ska gå till är vi osäkra på....
Alternativet är att vi lägger upp en gmailadress samt login sen får den som vill gå in och fria, kommentera eller fälla.
Vi vill ju att det ska bli BÄST. Vi har ju märkt att när andra härinne sagt vad det tycker och hört av sig till oss och sagt (Vissa har jag till och med pratat med) vad de tycker har det blivit riktigt bra förändringar.
Vissa saker kan vi dela med oss.
Ni får säga hur ni vill ha det
.
Återigen-tack för din resa Trader kan vara något. Ephrael Stern ligger väldigt bra till. Vilken karaktär.
De andra i sällskapet har också läst varje bokstav, ord, stavelse, komma, mening och punkt i tråden.
Vi kan tänka oss att dela med oss vissa saker....
Hur det ska gå till är vi osäkra på....
Alternativet är att vi lägger upp en gmailadress samt login sen får den som vill gå in och fria, kommentera eller fälla.
Vi vill ju att det ska bli BÄST. Vi har ju märkt att när andra härinne sagt vad det tycker och hört av sig till oss och sagt (Vissa har jag till och med pratat med) vad de tycker har det blivit riktigt bra förändringar.
Vissa saker kan vi dela med oss.
Ni får säga hur ni vill ha det
Återigen-tack för din resa Trader kan vara något. Ephrael Stern ligger väldigt bra till. Vilken karaktär.
Ja, det är kul att se att ni bryr er om såna detaljer.
Jag är gärna med och bollar lite ideer med er om det hjälper. Ser verkligen fram emot spelet som verkar väldigt lovande.
Skicka gärna ett PM med lite info om hur ni tänker den här mail-kontakten kan funka.
Jag är gärna med och bollar lite ideer med er om det hjälper. Ser verkligen fram emot spelet som verkar väldigt lovande.
Skicka gärna ett PM med lite info om hur ni tänker den här mail-kontakten kan funka.
Senast redigerad av 1 Rajden, redigerad totalt 10 gånger.