SM Stalkers

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
PSS

SM Stalkers

Inlägg av PSS »

Hur går tankarna i 40K Sverige kring dessa?

Har ni haft någon framgång med dem eller är de för dyra och nischade för att vara effektiva.

Med tanke på skimmers och flygare så känns det som en enhet med 2 Stalkers borde kunna vara effektiv eller?

Hur skulle ni spela dessa? Ensamma ellr i squads med hur många?
Är det för få skott med dess vapen som är problemet eller är det skyfire som ironiskt nog är dess bane?

Varför ser jag inte fler utav dessa på brädena (har inte sett en enda :) ).

Användarvisningsbild
Röde

Re: SM Stalkers

Inlägg av Röde »

Kan inte uttala mig om Stalkern, men jag spelar med Dunecrawler med Icarus Array. I dagens meta så är den nog min sämsta pjäs. Får användning för den någon gång ibland men oftast inte. För lite flygare generellt sett på turneringar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Håller med Röde, flygare är numera ganska ovanligt. Man möter en och annan eldar eller nidsflygare men på turneringar är det kanske 1 av 5 eller så som har med flygare eller FMC. Så det brukar löna sig att ignorera flygfän för det mesta.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Permanent skyfire är tyvärr för dåligt i dagens meta. Dunecrawlern är bra mycket bättre än Stalkern, och som Röde säger, inte ens den är direkt bra.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar