Tips inför match mot Blood Angels
Tips inför match mot Blood Angels
Hej! Ska köra en slags intromatch 750 poäng mot Blood angels
med mina Dark eldar för att komma igång med 40K igen. Har ni
några bra tips?
med mina Dark eldar för att komma igång med 40K igen. Har ni
några bra tips?
Re: Tips inför match mot Blood Angels
Vad spelar ni för mission? Hur ser din lista ut? Vet du något om din motståndare? Om terrängen?
Ingen aning. Allt blir nog ganska enkelt.
Rulla många 6or, brukar fungera bra. 
* Fokusera eldkraft. Skjut inte en squad på en av hans, utan sätt in mycket knatter mot en enhet.
* Jinka. Jämt.
* Jinka. Jämt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Läs dina tactical objektive kort ! Vissa Dark Eldar kort är kluriga, men passar in i fluffet!
Du behöver inte alltid jinka med venoms. Dom har sitt flickerfield i grund på 5++.
Har man lite is i magen så går det oftast bra ! Håll avstånd så att han inte får in en assault så lätt men ta objektiv och var aggressiv när det behövs ! Det tar ett tag att lära sig DE, men dom är ganska bra när man lärt sig dom. Däremot så har det problem med allt med ignore cover...
Lycka till och ha tålamod !
Du behöver inte alltid jinka med venoms. Dom har sitt flickerfield i grund på 5++.
Har man lite is i magen så går det oftast bra ! Håll avstånd så att han inte får in en assault så lätt men ta objektiv och var aggressiv när det behövs ! Det tar ett tag att lära sig DE, men dom är ganska bra när man lärt sig dom. Däremot så har det problem med allt med ignore cover...
Lycka till och ha tålamod !
Precis sånna tips jag söker 
Jag har mycket 5 manna Warriors i Venoms.
Blasterborns med Blaster Archon i Raider.
Scourges och Reaver Jetbikes och ett par
flygare och Ravagers.
Blasterborns med Blaster Archon i Raider.
Scourges och Reaver Jetbikes och ett par
flygare och Ravagers.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Har ni tidspress? Annars se till att INTE ha det.
- Fundera igenom alla beslut du fattar under matchen, tänk på vad du gör nu och vad du skall göra nästa runda med ALLA enheter du flyttar. ==> så undviker du att fastna i ett hörn med ngt viktigt eller missar objektiv i slutet.
- Flytta inga modeller med tanken "get blir säkert bra", motivera allt du gör för dig själv.
Iaf så är det detta tänket som gjort mig rätt hygglig på spelet.
Lycka till!
- Fundera igenom alla beslut du fattar under matchen, tänk på vad du gör nu och vad du skall göra nästa runda med ALLA enheter du flyttar. ==> så undviker du att fastna i ett hörn med ngt viktigt eller missar objektiv i slutet.
- Flytta inga modeller med tanken "get blir säkert bra", motivera allt du gör för dig själv.
Iaf så är det detta tänket som gjort mig rätt hygglig på spelet.
Lycka till!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!