Vart spelar man Cypher i 7ed?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
lurräven

Vart spelar man Cypher i 7ed?

Inlägg av lurräven »

Jag har beställt lite prylar för att göra en egenbyggd Cypher och sneglade därför på hans regler. Jag minns inte exakt hur det såg ut förut, men tydligen har de uppdaterats för 7ed. Så nu kan man klämma in honom och som jag förstår det, ge Shroud till Imps eller de flesta Marine-codexar (inklusive CSM och GK, men inte DA). Däremot "smittar" inte Infiltrate av sig för deployment tricks, right? Jag försöker komma in i 40k scenen igen men mängden olika källor och tricks med fler detachments gör det lite svåröverskådligt.

För er som är insatta i turneringsscenen, i vilken armé vill man spela Cypher? Vilka tricks kan man utnyttja och hur kombinerar man Cypher med andra enheter för att bygga en hård lista? Jag har sett han dyka upp i stjärnor med bikes/vargar och Centurions, men jag fattar inte hur han ska spelas, är det bara för att ge Shroud runda 1, kanske två med en svans eller så? Jag har börjat bygga massa fluffiga arméer på sistone, men jag vill alltid ha möjligheten att spela helt okompat ifall jag skulle börja spela igen och vill därför ha tävlingsscenen i tankarna när jag planerar inköp.

Cypher, bra/dålig, vart passar han in, discuss! :)