Spela Horus heresy 30K arme som allies till mina 40k

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Excessus

Re: Spela Horus heresy 30K arme som allies till mina 40k

Inlägg av Excessus »

Tycker inte det är så stor skillnad att man kan kalla dem olika spel. Legion-listan har en massa vapen och regler, som vilken codex som helst...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Som är balanserade mot andra 2+ eller 3+ armeer som kan välja mer eller mindre samma grejer.

Men köper du inte det så tycker vi väl olika där bara.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Talos

Inlägg av Talos »

men orkz, eldar med mera fanns ju även dem under herrasy eran, så det borde gå bra att spela herresy mot dem med :p

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

katzenjammer skrev:Som är balanserade mot andra 2+ eller 3+ armeer som kan välja mer eller mindre samma grejer.

Men köper du inte det så tycker vi väl olika där bara.
Jupp, de är balanserade mot Legion-listor, Mechanicum-listor och Solar Auxillia-listor. Necrons hade nog tok-dödat dem ändå och Orks har problem mot dem, bara för att de är balanserade mot en viss sorts lista betyder det inte automatiskt att de är OP mot andra listor.

Du har rätt, jag köper det inte. Vi kommer nog aldrig att tycka lika i frågan. :)
Talos skrev:men orkz, eldar med mera fanns ju även dem under herrasy eran, så det borde gå bra att spela herresy mot dem med :p
Oja, men Orks är speciella och behöver buffas upp mot legion-listor då det är typ de som inte har svar på av14 med flareshields osv...dock väldigt fluffigt att Legioner slaktar orks om dussinet! :P
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar