Epic med warhammer 40 000 figurer.

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000

Vad tror ni om att samla ihop allt ni äger och spela ett stor slag i Epic?

Ja
6
60%
Nej
4
40%
 
Antal röster: 10

Håkan
Inlägg: 10
Blev medlem: 31 dec 2012, 12:58

Epic med warhammer 40 000 figurer.

Inlägg av Håkan »

Storslag är jätte kul i Warhammer 40 000, både spelmässigt, intressant och visuellt. Upp till 8000 poäng per sida så flyter allt på snabbt och trevligt.
Men tyvärr har ju 40k sina begränsningar, och ska man ha med kanske 16000p per sida så blir det mest att man flyttar allt stort och allt mindre blir betydelselöst och i vägen mest.

Därför tänkte vi till sommaren göra ett riktigt stor slag med Epic reglerna så man får chans att ta med ALLT! En pluton med Baneblades låter ju jätte kul att anfalla med understödda av 20 Leman Russ vagnar =)

Vi kommer göra plattor som man ställer infanteri på som detta fast till 28mm

Bild

För att i detta spelet räknas 5 soldater som en unit och större saker som har basplattan som Tyrannid warriors blir 2 figurer på en platta.

Och så kommer alla mått kommer bli enligt 28mm skala så ett "standard" slagfält blir på 6m gånger 9m.

Här är reglerna och en smidig arme list byggare =)

Regler:
http://epic-uk.co.uk/wp/rules/

Bygga Armer:
https://traitor-legion.appspot.com/indexEPICUK.html

Måste säga att grund reglerna för enkla saker som skytte är helt underbart. Jag skjuter med min tank på din tank och kollar vad jag har för AT värde. och sen slår jag det på en tärning och motspelaren tar ett save.

Sen kommer vi göra så att om jag bara äger en Basilisk så samlar vi ihop dom till artilleri grupper =) Så man måste inte äga alla fordon eller soldater själv utan de figurerna samlar vi en pott och bygger upp enheter som saknar rätt antal figurer.

Och på grund av att det är så stort så kan alla lag vara med, Tyranids som slås mot alla för att skövla lite regnskog till mera biomassa eller Tau som ska rädda någon viktig snubbe mitt i brinnande krig mellan lojalister och förrädare. Och samtidigt som ett par Eldar håller på att fixa med någon portal för att få ett fotfäste på planeten eller kanske även fly?

Detta fick jag ihop själv och sen har jag fler figurer över och dom hamnar i en pott.

Såhär kommer det bli med figurerna när dom ska basas. Så ni behöver inte tänka på att göra något själv :)

Bild

Steel Legion (Epic UK v15022013)
==================================================

MECHANISED INFANTRY COMPANY [675]
Commander, 12 Infantry, 7 Chimera, Tank Squadron (3 Leman Russ), Ogryns plus Transport (2 Ogryns and 2 Chimeras)

INFANTRY COMPANY [250]
Commander, 12 Infantry

STORM TROOPER PLATOON [200]
8 Storm Troopers
Senast redigerad av 1 Håkan, redigerad totalt 30 gånger.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Epic med warhammer 40 000 figurer.

Inlägg av NilssonHarHund »

Åååååh! Apocalypse som det borde ha varit! :wub:

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Epic med warhammer 40 000 figurer.

Inlägg av Mr_riot »

Hur stort blir ett epic bord till 40k?

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Epic med warhammer 40 000 figurer.

Inlägg av Halvar »

Vart är detta tänkt att äga rum?
Ja' än't bittä'!

Håkan
Inlägg: 10
Blev medlem: 31 dec 2012, 12:58

Re: Epic med warhammer 40 000 figurer.

Inlägg av Håkan »

Det blir inte på bord utan på golvet. Allt infanteri kommer ha plattor med pinne på sig för lättare förflyttning :) och fordon och monster flyttas med hjälpmedel så man slipper böja sig för mycket.

Det kommer arrangeras på Växjö spelkonvent.

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Epic med warhammer 40 000 figurer.

Inlägg av Mr_riot »

Ah jag tänkte vilka mått blir det som man spelar på? Typ 9x3m typ?

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Epic med warhammer 40 000 figurer.

Inlägg av Halvar »

Femte stycket, 9x6m.
Ja' än't bittä'!

Håkan
Inlägg: 10
Blev medlem: 31 dec 2012, 12:58

Re: Epic med warhammer 40 000 figurer.

Inlägg av Håkan »

Såhär kommer det bli med figurerna när dom ska basas. Så ni behöver inte tänka på att göra något själv :)

Bild

Skriv svar