Hej
Ser man på de senaste mallarna så kompar multipla demon heralder väldigt hårt och det är väl inte så konstigt eftersom de är generellt väldigt bra.
Nu vill jag gärna testa en lista med fyra Nurgle heralder och tänkte höra vad man skall passa sig för för att inte kompsättarna (i en sub-kompad lista) skall se rött.
Mer specifikt vill jag alliera in en detachment med demoner. Utöver de fyra Nurgle heralderna så avser jag ha med en enhet Plaguebearers, en enhet Nurgligs och en Nurgle Soulgridner.
Så vilken kittning skall jag hålla mig borta från för att undvika den hårdaste komp-bestraffningen?
Jag antar att psyker levels är en sak men hur är det med de Exalted rewards och de andra rewardsen?
Tackar för svar!
Multippla heralder
Re: Multippla heralder
jag kan börja med att påminna om att det där "Ta 4 heralder för ett HQ-slot" gäller enbart till primary detachment så fungerar inte till allied detachment
Det där är väl borttaget i en FAQ?Neth_Oni skrev:jag kan börja med att påminna om att det där "Ta 4 heralder för ett HQ-slot" gäller enbart till primary detachment så fungerar inte till allied detachment
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
aha, men dåså! 
Greater Loci är väl den enda som skulle kompa hårt men har du inga beasts eller flugor så borde det inte vara så farligt, Plaguebearers är ju inte direkt farliga. Sen är det givetvis alltid dåligt för kompen om man har mycket psychic, speciellt för demoner som "säkert" kan summona in fler enheter
Greater Loci är väl den enda som skulle kompa hårt men har du inga beasts eller flugor så borde det inte vara så farligt, Plaguebearers är ju inte direkt farliga. Sen är det givetvis alltid dåligt för kompen om man har mycket psychic, speciellt för demoner som "säkert" kan summona in fler enheter