Spelar ni dem precis som de är skrivna?
Ändrar ni till S10 AP1 eller något liknande?
Jag tycker inte alls att de passar in i 40k på typ 1750p, men de går ju att ha.
Hur brukar ni köra med D-vapen?
Re: Hur brukar ni köra med D-vapen?
Enligt skrivelse.
Gärna monterade på en Warhound.
Gärna monterade på en Warhound.
Re: Hur brukar ni köra med D-vapen?
Körde med d-vapen första gången i helgen, en scorpion (2 twin-linked large blast). Tyckte faktiskt inte de var så farliga nu när de för det mesta inte ignorerar cover. Då med 7500p per sida och det var enda super heavy/gargantuan.
Problemet i vanlig 40k är att d-vapnen sitter på modeller som helt dominerar spelet. Lyckas motståndaren döda fetingen utan att offra allt så vinner hen, annars så dödar den hela fiendearmén.
Problemet i vanlig 40k är att d-vapnen sitter på modeller som helt dominerar spelet. Lyckas motståndaren döda fetingen utan att offra allt så vinner hen, annars så dödar den hela fiendearmén.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Hur brukar ni köra med D-vapen?
Dom spelas enligt regelboken. Överlag tycker jag att str10 plattorna med ignore cover är farligare.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Hur brukar ni köra med D-vapen?
Det är 6an på på d-tabellen och framför allt 6an på Stomp som kan vara spelförstörande saker, precis som allt annat "removed from play" som finns i spelet, ibland är det rätt trist (11 på warp storm anyone?).
Däremot är D-vapen fjantigare än S10 i de flesta fall, särskilt på skyttet om S10 har ignore cover som Tröger nämnde.
Tycker även Jonke har en poäng med att modellerna som bär d-vapen ofta är för tåliga, men inte ett jätteproblem ändå tycker jag då de oftast suger rätt mycket poäng (alla utom Imperial Knights då).
Däremot är D-vapen fjantigare än S10 i de flesta fall, särskilt på skyttet om S10 har ignore cover som Tröger nämnde.
Tycker även Jonke har en poäng med att modellerna som bär d-vapen ofta är för tåliga, men inte ett jätteproblem ändå tycker jag då de oftast suger rätt mycket poäng (alla utom Imperial Knights då).
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen