WYSIWYG och boltpistols?
WYSIWYG och boltpistols?
All marines hade ju förr boltpistols som standard. (antar att så fortfarande är fallet)
Vill då minnas att man kunde använda pistoler även om den inte fanns på modellen.
Gäller detta fortfarande eller krävs det vid WYSISWYG turneringar modellerat på modellen?
Borde ju rimligtvis vara så men blev lite fundersam, ni turnerings rävar kanske kan upplysa mej vad som gäller.
Vill då minnas att man kunde använda pistoler även om den inte fanns på modellen.
Gäller detta fortfarande eller krävs det vid WYSISWYG turneringar modellerat på modellen?
Borde ju rimligtvis vara så men blev lite fundersam, ni turnerings rävar kanske kan upplysa mej vad som gäller.
Re: WYSIWYG och boltpistols?
Jag har nog aldrig sett en tactical marine med en bolt pistol i alla fall 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Svårt att modellera då man inte får dem i boxen. 
wysiwyg gäller väl bara utrustning som är tillval eller? Granater på alla marines & IG har jag heller aldrig sett...
wysiwyg gäller väl bara utrustning som är tillval eller? Granater på alla marines & IG har jag heller aldrig sett...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Överlag är det så att saker som följer med i grund inte är lika viktiga att visa. En tillvald pistol, så som en plasma pistol måste däremot modelleras.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Många har ju ett hölster på ena benet med en pistol i. Sen om det är en boltpistol är ju tveksamt då storleken inte stämmer överens.
Storlekar stämmer sällan överens i speletBriggs skrev:Många har ju ett hölster på ena benet med en pistol i. Sen om det är en boltpistol är ju tveksamt då storleken inte stämmer överens.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Vad menar du? Skulle GW göra fel?!!?! Jag har till och med för mig att det går att få in 10 marines i en rhino om man packar dom välFlogger skrev: Storlekar stämmer sällan överens i spelet
Så länge du konverterar och målar dem som clowner har inte jag några problem med att se att de skulle kunna få plats där.Briggs skrev:Vad menar du? Skulle GW göra fel?!!?! Jag har till och med för mig att det går att få in 10 marines i en rhino om man packar dom välFlogger skrev: Storlekar stämmer sällan överens i spelet
Ja' än't bittä'!
- Lottomannen
Jag har hört att den inte skall spela någon roll?Flogger skrev:Storlekar stämmer sällan överens i speletBriggs skrev:Många har ju ett hölster på ena benet med en pistol i. Sen om det är en boltpistol är ju tveksamt då storleken inte stämmer överens.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Det är hur man använder den som spelar roll...