Uppmaning! Gör Sverige bättre på 40k

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Uppmaning! Gör Sverige bättre på 40k

Inlägg av refabricated »

Tjo!

Jag har nu en tid sett till att efter varje turnering skriva lite battlereports i syfte att helt enkelt göra Svea bättre på 40k. Min förhoppning är att personer som läser mina rapporter kanske inte tar åt sig matchen rent estetiskt utan snarare lägger situationer på minnet. Situationer som jag disskuterat eftersom jag ansåg att de avgjorde matchen jag spelade.
Sedan kanske någon nån gång hamnar i en likande situation och fattar ett klokt beslut som kanske leder till att man vann sin match.
Jag kanske är lite uppblåst, men jag anser mig ganska bra på denna hobbyn(spel-delen iaf, måla gör jag som en 3åring om man jämnför med vissa andra här) och jag vill dela med mig av mina slutsatser.

Min uppmaning är alltså riktad till andra som anser sig vara bra på att spela spelet(eller som känner att de vill disskutera/dela). Dela med er! Det tar typ 15 att kortfattat skriva ihop en text om en match och resonera kring vad som var viktigt.

Kan dessutom säga att det är ganska nyttigt att fundera igenom sina matcher noga i efterhand. Iaf kommer jag ofta på saker själv som jag kunde gjort bättre, ofta detaljer som man inte tänker på där och då.
Plus, det är kul att skriva!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

bjorn

Re: Uppmaning! Gör Sverige bättre på 40k

Inlägg av bjorn »

Jag som sällan eller aldrig spelar uppskattar dessa rapporter väldigt mycket då man får (betydligt) mer uppfattning om hur spelet ska spelas, taktik och listbyggande än av att bara läsa regelboken fram och tillbaka och nån enstaka battle rapport på youtube!
Fortsätt gärna [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
//Björn

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Re: Uppmaning! Gör Sverige bättre på 40k

Inlägg av guildmaster »

Mycket trevligt initiativ. Tycker dina battle reports är korta och tydliga. Dina strategiska/taktiska kommentarer och funderingar är mycket intressanta. Hade varit kul att höra mer från andra.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Skriv svar