Börja med Space marines

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
BillyBob

Börja med Space marines

Inlägg av BillyBob »

Hallå där.

för ca ett år sedan så skrev jag i forumet om att jag tänkt börja spela 40k och hade köpt lite Eldar. Men ibland så kommer livet emellan och jag kom aldrig igång med spelandet. Eldar är fortfarande intressant och figurerna finns kvar men space marines har börjat intressera mig en del och önskar lite köpråd. :)

det finns ju 2 st boxar. Strike force och strike force ultra. är dessa bra start eller ska jag köpa enheterna separat? Isåfall vad?

tack på förhand.

Apocswe

Re: Börja med Space marines

Inlägg av Apocswe »

Ultra boxen är ju en ren first company box, dvs inga objective secure scoring modeller.. Den vanliga Strike boxen ger dig en mer balanserad och startvänlig lista där du enkelt kan lära dig vad du själv tycker är roligt att spela med och då lägga till dom enheter du vill ha.

BillyBob

Inlägg av BillyBob »

Apocswe skrev:Ultra boxen är ju en ren first company box, dvs inga objective secure scoring modeller.. Den vanliga Strike boxen ger dig en mer balanserad och startvänlig lista där du enkelt kan lära dig vad du själv tycker är roligt att spela med och då lägga till dom enheter du vill ha.
Tack för ditt svar. :)

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Håller med föregående skribent men annars tycker jag du skall köpa de modeller du tycker är häftiga. Första prio borde vara codex så du kan läsa regler men viktigast fluffig kring din arme. Däremot vad är det för eldars du har liggande och vill du sälja dem?

BillyBob

Inlägg av BillyBob »

Gullberg skrev:Håller med föregående skribent men annars tycker jag du skall köpa de modeller du tycker är häftiga. Första prio borde vara codex så du kan läsa regler men viktigast fluffig kring din arme. Däremot vad är det för eldars du har liggande och vill du sälja dem?
Codex tänkte jag köpa samtidigt som de första figurerna och Eldar har jag inga planer på att göra mig av med i dagsläget. :)

Skriv svar